ابتکار، معاونت زنان ریاست جمهوری:

دولت دوازدهم پیشگام حل وفصل مباحث فقهی و حقوقی زنان اهل سنت بود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت دوازدهم با برگزاری چهار نشست با موضوع بررسی احوال زنان اهل سنت در موضوعات فقهی پیشگام طرح و حل وفصل این مباحث در جامعه بود، گفت: در این نشست ها مباحثی همچون کودک همسری مورد استقبال مولوی‌ها و صاحبنظران اهل سنت قرار گرفت.

دولت دوازدهم پیشگام حل وفصل مباحث فقهی و حقوقی زنان اهل سنت بود
کد خبر: 508066
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ۱۱:۵۰:۲۰

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار روز شنبه در چهارمین نشست بررسی احوال شخصیه زنان اهل سنت کشور در موضوعات فقهی طلاق ثلاثه و اجرت المثل که به همت کارگروه اقوام و ادیان معاونت زنان ریاست جمهوری برگزار شد، با یادآوری اینکه در حال برگزاری چهارمین نشست بررسی حقوقی احوال شخصیه زنان اهل سنت هستیم، اظهار داشت: این چهار نشست را در دولت دوازدهم برگزار کردیم زیرا اعتقاد داشتیم این مباحث مطالبه زنان اهل سنت و سایر زنان است پس باید در جامعه مطرح و حل و فصل شود.

به گزارش ایرنا، وی با یادآوری اینکه نخستین نشست در استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: آن نشست تخصصی با حضور صاحبنظران و حقوقدانان برگزار و بحث هایی مطرح و بنا شد رایزنی‌هایی با علما و مولوی‌های اهل سنت داشته باشیم.

ابتکار افزود: نشست دوم در زاهدان و با حضور مولوی عبدالحمید و تعدادی از مولوی‌ها برگزار شد که در آن به موضوعات و مطالبات اهل سنت و به طور خاص به بحث کودک همسری پرداخته شد، موضوعی که مورد نگرانی بانوان اهل سنت پیرانشهر و زاهدان و نقاط مختلف بود و صحبت‌های خوبی از سوی مولوی و همکاران در ارتباط با اصل احکام شریعت و برداشت‌های نادرست از آن ارائه شد.

به گفته معاون رئیس جمهوری، سومین نشست را در استان گلستان و شهر آق قلا برگزار کردیم که در این نشست مشکلات زنان اهل سنت گلستان مانند علاقه مندی بانوان برای حضور در مساجد هنگام نماز، کودک همسری و اجبار به ترک تحصیل دختران در برخی مناطق را با تعدادی از مولوی‌های اهل سنت گلستان مطرح کردیم که با رویکرد مثبت آنان مواجه شدیم.

ابتکار در بخشی دیگر از سخنان خود، تدوین پژوهشی در مورد زندگی شخصی حضرت خدیجه کبری (س) بانوی اول اسلام را یکی از بزرگترین کارهای معاونت امور زنان عنوان و خاطرنشان کرد: این پژوهش در راستای پاسخگویی به شبهات تاریخی که وجود دارد انجام شد و برای آن بیش از هفتاد مورد کتاب و منابع اهل سنت و تشیع را بررسی کردیم و در نهایت پژوهش خوبی تدوین شد که از این پژوهش، داستان زندگی حضرت خدیجه(س) به عنوان یک داستان جذاب برای همه انسان ها و الهام بخش و کمک کننده به دختران امروز منتشر شد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه زنی موفق و کارآفرین در عرصه تجارت بود تا آنجا که بزرگترین تاجر جزیره العرب محسوب شد، افزود: ثروت حضرت خدیجه(س)، نهال اسلام را آبیاری کرد و پرورش داد و پیامبر همواره از ذکر خیر و بیان بزرگواری های ایشان کوتاهی نکردند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده با بیان اینکه پیش از این توجه کافی به این شخصیت بزرگ جهان اسلام که از دوره نوجوانی توانمندی ها و خلاقیت ها و عرضه مدیریتی و توان کاری خود را نشان می‌دهد نداشتیم، تاکید کرد: تجارت بانو خدیجه (س) تجارت حلال بوده و به نحوه داد و ستد با حساسیت برخورد می‌کرده است از این رو می توان پایه گذار تجارت حلال را شخصیت حضرت خدیجه (س) قرار داد.

ابتکار متذکر شد: خوشبختانه کتاب «بانوی اول» مورد استقبال قرار گرفت و به صورت مسابقه دانش آموزی برگزار شد که در آن حدود 12 هزار نفر شرکت کردند. ضمن اینکه مسابقه‌ای‌های دیگری از سوی وزارت علوم، مرکز مدیریت دولتی و عمومی هم برگزار شد و پیشنهاد می کنیم در میان اهل سنت هم مسابقه کتاب خوانی بانوی اول برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها