کد خبر: 508123
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ۱۵:۰۳:۲۹
| |

بوتان؛ کشوری که در یک هفته بیشتر جمعیتش را علیه کرونا واکسینه کرد

بوتان کشوری است در ارتفاعات هیمالیا، جایی بین هند و چین که توانسته است تقریبا به همه بزرگسالان واجد شرایط خود واکسن کووید 19 تزریق کند.

بوتان؛ کشوری که در یک هفته بیشتر جمعیتش را علیه کرونا واکسینه کرد
کد خبر: 508123
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ۱۵:۰۳:۲۹

اعتمادآنلاین| یونیسف از این اقدام به عنوان موفقیتی چشمگیر نام برده است.

به گزارش ایسنا، وزرات بهداشت بوتان گفته است 90 درصد بزرگسالان این کشور که کل جمعیت آن، نزدیک به 800 هزار نفر است در مدت هفت روز واکسینه شدند.

دکتر سونام ونگچوک از اعضای تیم ضربت واکسیناسیون در بوتان می‌گوید: دسترسی به مناطق جغرافیایی سخت‌گذر دشوار بود اما به دلیل برنامه‌ریزی‌های مناسب توانستیم دز اول و دز دوم را (برای افرادی که دز اول را دریافت کرده بودند) در فاصله یک هفته با موفقیت تزریق کنیم.

مجموعا جمعیت بزرگسال بوتان حدود 530 هزار نفر است و بسیاری از آنها در مناطق کوهستانی دور از دسترس و فاقد راه مناسب برای عبور و مرور زندگی می‌کنند.

در بعضی مناطق اعضای تیم واکسیناسیون برای دسترسی به روستاها ناچار به ساعت‌ها کوه‌پیمایی شدند.

این کشور محصور در خشکی، بخشی از محموله واکسن مورد نیاز خود را از هند و بخشی دیگر را از مازاد کشورهای دیگر تامین کرده است.

یونیسف دستاورد کشور بوتان در واکسیناسیون را الگویی برای کشورهای دیگر نامیده است و از همه کشورهای جهان درخواست کرده است تا واکسن‌های مازاد خود را به کشورهایی که نیاز دارند اهدا کنند.

به گزارش بی بی سی، در این کشور فقط حدود 2500 مورد ابتلا به این بیماری و دو مورد فوت گزارش شده بود. مقامات بوتان می‌گویند آنها پیشینه موفقیت‌آمیزی در زمینه برنامه‌های واکسیناسیون عمومی در این کشور داشتند و هیچ تردیدی در مورد واکسن کووید وجود نداشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها