کد خبر: 508145
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۰۷:۲۴:۰۰
| |

المپیک 2020| آغاز ناامیدکننده مسابقات کشتی فرنگی برای ایران/ علیرضا نجاتی حذف شد/ میرزاده در انتظار فرصت مجدد

علیرضا نجاتی، فرنگی کار ایران در مسابقات امروز که در کشتی اول خود با امتیاز 5 بر 5 و به خاطر امتیاز درشت حریف ارمنستانی خود شکست خورده بود، از دور مسابقات حذف شد. امین میرزاده ملی‌پوش کشتی فرنگی کشورمان در وزن 130 کیلوگرم مغلوب قهرمان 3 دوره المپیک شد.

المپیک 2020| آغاز ناامیدکننده مسابقات کشتی فرنگی برای ایران/ علیرضا نجاتی حذف شد/ میرزاده در انتظار فرصت مجدد
کد خبر: 508145
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۰۷:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2020 توکیو با نتایج ناامید کننده دو کشتی گیر کشورمان در اوزان 60 و 130 کیلوگرم از صبح امروز در سالن ماکوهاری مسه دهکده بازی ها آغاز شد.

امین میرزاده ملی‌پوش کشتی فرنگی کشورمان در وزن 130 کیلوگرم مغلوب قهرمان 3 دوره المپیک شد.


به گزارش فارس، در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی المپیک توکیو در وزن 130کیلوگرم امین میرزازاده نماینده کشورمان در دور اول با مین سئوک کیم از کره جنوبی و نفر سوم جهان کشتی گرفت.

وی که شروع طوفانی داشت، در این مبارزه 6 بر صفر حریفش را مغلوب کرد و راهی دور بعد شد. میرزازاده در دور دوم به مصاف میهاین لوپز از کوبا دارای 3 طلای المپیک و چندین مدال جهانی رفت.

فرنگی‌کار سنگین وزن کشورمان در این مبارزه سخت و حساس با نتیجه 8بر صفر شکست خورد. وی برای ادامه کار باید منتظر نتیجه حریف کوبایی باشد.

علیرضا نجاتی، دیگر فرنگی کار ایران در مسابقات امروز که در کشتی اول خود با امتیاز 5 بر 5 و به خاطر امتیاز درشت حریف ارمنستانی خود شکست خورده بود، از دور مسابقات حذف شد.

نجاتی که امید داشت بتواند با راهیابی کشتی گیر ارمنستانی به فینال در شانس مجدد برای کسب مدال برنز مبارزه کند، با شکست 8 بر 4 این کشتی گیر مقابل حریف اوکراینی از دور مسابقات المپیک توکیو حذف شد.

مشکلات تغییر ساعت وزن‌کشی برای گوش شکسته‌ها

در شرایطی که مسابقات کشتی فرنگی المپیک از صبح امروز در سالن ماکوهاری توکیو آغاز شده، گویا وزن کشی با تغییراتی مواجه شده است.

پیش از این اعلام شده بود که وزن کشی ساعت 6:30 تا 7 خواهد بود و به همین دلیل کشتی گیران فرصت چند ساعته برای بازیابی خود داشتند اما عصر روز گذشته اعلام شد که وزن کشی 9:15 صبح خواهد بود تا به نوعی کشتی گیران وزن کم کن مانند نجاتی فرصت ریکاوری مجدد را نداشته باشند.

این قانون که با اعتراض مربیان و‌ کشتی گیران همراه بوده، به نوعی از سوی اتحادیه جهانی وضع شده تا کشتی گیران در دراز مدت به دلیل کاهش وزن زیاد دچار مشکلات عدیده جسمی نشوند اما در این دوره به نوعی به ضرر کشورمان تمام خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها