کد خبر: 508153
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۰۷:۴۴:۰۰
| |

جلیل شعبانی، تهیه‌کننده سینما:

شبکه نمایش خانگی برای پرداختن به مسائل مختلف دستش بازتر است / شبکه نمایش خانگی بیکاری سینماگران در روزهای کرونایی را به حداقل رساند / بیشتر شدن تعداد سریال‌ها کیفیت را پایین آورده است

یک تهیه‌کننده سینما گفت: در کشور ما شبکه نمایش خانگی برای پرداختن به مسائل مختلف دستش بازتر است و در نوع موضوع، پوشش بازیگران و دیالوگ‌ها فضای متفاوتی وجود دارد که امکان موفقیت در رقابت با تلویزیون برایش فراهم است.

شبکه نمایش خانگی برای پرداختن به مسائل مختلف دستش بازتر است / شبکه نمایش خانگی بیکاری سینماگران در روزهای کرونایی را به حداقل رساند / بیشتر شدن تعداد سریال‌ها کیفیت را پایین آورده است
کد خبر: 508153
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۰۷:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ جلیل شعبانی، تهیه‌کننده سینما اظهار کرد: طی یک سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایطی به وجود آمده که مجبور به امتحان ایده‌ها و طرح‌های مختلف شده‌ایم. یکی از اتفاقات اجتناب‌ناپذیر در این بین رونق گرفتن شبکه نمایش خانگی بود چرا که با تعطیلی سینماها مخاطبان که علاقه به دیدن فیلم و سریال دارند در خانه، خود را با آثار شبکه نمایش خانگی سرگرم می‌کردند.



به گزارش برنا، شعبانی خاطرنشان کرد: این اتفاق نه تنها در ایران که در همه جای دنیا رخ داده و شبکه نمایش خانگی رشد و رونق بسیاری داشته است. در کشور ما هم این اتفاق طبیعی است و مردم با هزینه کم‌تر از سینما رفتن می‌توانند در خانه بنشینند و آثاری که به آن علاقه دارند را دنبال کنند. در کشور ما شبکه نمایش خانگی برای پرداختن به مسائل مختلف دستش بازتر است و در نوع موضوع، پوشش بازیگران و دیالوگ‌ها فضای متفاوتی وجود دارد که امکان موفقیت در رقابت با تلویزیون برایش فراهم است.

او افزود: آثاری که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شوند تنها چند راه برای کسب درآمد دارند که فروش اشتراک، اسپانسر و فروش اینترنت راه‌های موجود برای این کار هستند. در هر صورت سریال‌های زیادی که این روزها تولید و پخش می‌شوند یا از طریق فروش سریال کسب درآمد می‌کنند یا این کسب درآمد از منابعی دیگر صورت می‌گیرد که شاید نیاز به بررسی دارد اما به طور کل نمی‌توان به تولیدات زیاد شبکه نمایش خانگی ایرادی وارد دانست و گفت که چرا شبکه نمایش خانگی تا این حد سریال تولید می‌کند. بسیاری از سینماگران روزهای سختی را در دوران کرونا گذراندند که شغل دیگری هم نداشتند و امروز با گسترش سریال‌سازی از بند بیکاری رها شده‌اند. نکته دیگر این است که وقتی بخش خصوصی اثری تولید می‌کند قطعاً به فکر درآمدزایی و جلوگیری از شکست است و راه‌هایی برای درآمدزایی پیدا می‌کند. به نظر من بالا رفتن میزان تولیدات شبکه نمایش خانگی در شرایط حاضر اتفاق بسیار خوبی است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قسم» تصریح کرد: برای نظارت بر بودجه‌های هزینه شده در ساخت آثار شبکه نمایش خانگی به نظر من باید سازمان‌های نظارتی ورود کنند و به شکل یک ناظر این موضوع را زیر نظر داشته باشند. اگر در کشور ما قانون حرف اول را می‌زند و همه موظف به پایبندی آن هستیم باید قوه قضاییه و سازمان‌های مربوطه به عنوان ناظر بر این موضوع نظارت داشته باشند و این ماجرا را پیگیری کنند اما این نظارت نباید به دخالت تبدیل شود.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره کیفیت آثار شبکه نمایش خانگی گفت: به هر حال هر زمان که کمیت افزایش پیدا می‌کند احتمال کاهش کیفیت نیز وجود دارد. از زمانی که تعداد سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی بالا رفته است کیفیت آثار نیز کاهش پیدا کرده. به هر حال پلتفرم‌ها در تلاش هستند تا هر شب یک قسمت سریال داشته باشند تا مخاطبان خود را از دست ندهند و از آنجا که ما در نیروی کار این پتانسیل را نداریم طبیعی است که کیفیت کاهش پیدا کند. تعداد نویسندگان، کارگردان‌ها و بازیگران ما اندک است و وقتی تقاضا زیاد می‌شود یک نفر چند کار انجام می‌دهد و تمرکز از بین می‌رود.

شعبانی در پایان گفت: دولت و نهادهای مرتبط با این موضوع مثل صداوسیما باید به معرفی و پرورش نیروهای جدید فکر کنند. بخش خصوصی به دلیل دغدغه‌هایی مثل حفظ سرمایه و درآمدزایی امکان انجام این کار را ندارند و دولت و صداوسیما هستند که باید از نیروهای بااستعداد و باسواد حمایت کنند تا این افراد وارد بازار کار شده و سینما و تلویزیون ما در هر زمینه‌ای پتانسیل بالایی برای بیشتر شدن تولیدات داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها