حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس یازدهم:

طرح تقویت و صیانت از فضای مجازی شمشیرزنی نیست / وقتی نمی‌توانم 500 هزار فالور داشته باشم مجبور به استفاده از پیام‌رسان خارجی می‌شوم

یک نماینده مجلس گفت: طرح تقویت و صیانت از فضای مجازی شمشیرزنی نیست بلکه در جهت تقویت است باید شبکه های ایتا، سروش و .. تقویت شوند زیرا دراین صورت طبیعتا دیگر کسی اینقدر حرص و ولع نخواهد داشت که دنبال شبکه های خارجی برود و خود بخود شبکه های خارجی جمع می شود. 

طرح تقویت و صیانت از فضای مجازی شمشیرزنی نیست / وقتی نمی‌توانم 500 هزار فالور داشته باشم مجبور به استفاده از پیام‌رسان خارجی می‌شوم
کد خبر: 508159
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۰۸:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس یازدهم، در رابطه با "طرح صیانت از فضای مجازی" اظهار کرد: این طرح به دنبال تقویت سامانه های داخلی است زیرا پلتفرم های داخلی ایران ضعیف ترین سامانه ها در کل جهان است برهمین اساس باید خودمان را تقویت کنیم. تحت عنوان آزادی، همه چیز را رها کرده ایم؛ با پیام رسان های خارجی همه اطلاعات، امنیت ما در اختیار دشمن و حریف قرار گرفته است.

او ادامه داد: باید کاری کنیم تا از طریق قانون مجلس، برای سامانه داخلی بودجه تعیین کنیم تا تقویت شوند در این شرایط است که مردم خودبخود دنبال پلتفرم های خارجی نخواهند رفت.

به گزارش برنا، نوروزی در پاسخ به این سوال که این سامانه ها کیفیت و اقبالی در بین مردم ندارد چگونه می خواهید آنها را تقویت کنید؟ گفت: در بودجه سالانه برایشان ردیف تعیین می کنیم آن وقت در جهت تقویت و ارتقا خود، مشکلات مرتفع خواهند شد.

نماینده رباط کریم اظهار کرد: طرح تقویت و صیانت از فضای مجازی شمشیرزنی نیست بلکه در جهت تقویت است باید شبکه های ایتا، سروش و .. تقویت شوند زیرا دراین صورت طبیعتا دیگر کسی اینقدر حرص و ولع نخواهد داشت که دنبال شبکه های خارجی برود و خود بخود شبکه های خارجی جمع می شود.

نوروزی در ادامه بیان کرد: مهم این است که مجلس بتواند پشت صحنه این طرح قرار بگیرد و بودجه سالانه برایش تعریف کند. پس از آنکه کارشناسی های لازم بر روی طرح انجام گرفت و برای ابلاغ اجرا شد قطعا نیاز به بودجه دارد و چون مصوبه مجلس است، مجبور است که برایش ردیف بودجه تعیین کند.

نوروزی گفت: اگر در زمان فیلتر تلگرام شبکه های داخلی با اقبالی مواجهه نشدند به این علت بود که بودجه نداشتند و ضعیف بودند. مثلاً خود من پایگاه خبری ام را به سروش و ایتا انتقال دادم ولی چون بیش از 200-300 فالور نداشتم مجبور شدم تلگرام را احیا کنم.

او افزود: اگر بتوانیم در شبکه های داخلی خودمان یک میلیون فالور داشته باشیم دیگر نیازی به پلتفرم های خارجی نیست. به عنوان یک نماینده مجلس وقتی نمی توانم 500 هزار فالور داشته باشم مجبور به استفاده از پیام رسان خارجی می شوم. اگر پایگاه های خودمان و ایتا و سروش را تقویت کنیم و بتوانیم فالور زیاد داشته باشیم و یا پلتفرمهایش تقویت شده باشد، خوب این یک سرمایه ملی خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها