کد خبر: 508186
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۰۸:۴۷:۳۴
| |

کامالا هریس به ویتنام و سنگاپور می‌رود

معاون بایدن قرار است برای تقویت روابط در نخستین سفرش به ویتنام و سنگاپور برود.

کامالا هریس به ویتنام و سنگاپور می‌رود
کد خبر: 508186
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۰۸:۴۷:۳۴

اعتمادآنلاین| سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قرار است در ماه جاری میلادی (اوت) به سنگاپور و ویتنام برود و این سفر با هدف تقویت روابط و گسترش حمایت اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در جریان این سفر، هریس درباره امنیت منطقه، پاندمی کرونا، تغییرات جوی و همچنین تلاش‌های مشترک به منظور پیشبرد نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین، با مقام‌های دو کشور گفتگو می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین ادامه داد: بایدن و هریس احیای همکاری جهانی و حفظ امنیت کشور را در اولویت خود قرار داده و این سفر ادامه همان رویکرد است که باعث تقویت روابط بین آمریکا و کشورهای جنوب شرق آسیا می‌شود.

این سفر در پی سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به سنگاپور، ویتنام و فیلیپین و با هدف تمرکز بر حمایت واشنگتن از کشورهای جنوب شرق آسیا در میان اقدامات چین صورت می‌گیرد.

ژنرال آستین در جریان سخنرانی در موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در سنگاپور تاکید کرده بود که آمریکا وقتی که منافعش در خطر باشد، کناری نمی‌ایستد اما همچنان به دنبال تقابل با چین نیز نیست.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به این نکته اشاره کرده بود که به تعهداتش برای پیگیری یک رابطه با ثبات و سازنده با چین پایبند است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها