اردوغان:

مظنون آتش‌سوزی‌ها در ترکیه بازداشت شد

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، یک نفر در ارتباط با دست داشتن در آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها در این کشور بازداشت شده است.

مظنون آتش‌سوزی‌ها در ترکیه بازداشت شد
کد خبر: 508211
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۰:۰۲:۲۷

اعتمادآنلاین| در حالی که طبق گزارش رسانه‌ها آتش‌سوزی‌های گسترده در ترکیه جان حداقل 6 نفر را گرفت و بیش از 400 زخمی بر جا گذاشته، رئیس‌جمهور این کشور از بازداشت یک مظنون در این ارتباط خبر داد.

به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که مقام‌های دولت احتمال اقدام عامدانه یک نفر برای آتش‌زدن جنگل‌ها به منظور آسیب رساندن به این کشور را رد نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آتش‌سوزی‌های گسترده اخیر جنگل‌ها در ترکیه که از هفته قبل از مناطقی از «آنتالیا» آغاز شد، تاکنون 6 کشته و بیش از 400 زخمی بر جا گذاشته است.

اردوغان در تازه‌ترین اظهارنظر درباره وضعیت جاری در ترکیه در نتیجه آتش‌سوزی گسترده جنگل‌ها اعلام کرد، یک مظنون به دست داشتن در آتش‌سوزی‌ در جنوب غرب این کشور بازداشت شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه توضیحی درباره نام، هویت و انگیزه احتمالی شخص بازداشت شده به ظن آتش زدن جنگل‌ها ارائه نداد و به گفتن این جمله بسنده کرد که این فرد در آتش زدن جنگل در نزدیکی شهر «میلاس» در استان «موغله» دست داشت.

وی افزود: «ما در حال تحقیق مفصل درباره دلایل آتش‌سوزی‌ها هستیم. اگر (دلیل آتش‌سوزی‌ها) خیانتکارانی باشند که می‌توانند سرزمین مادری خودشان را به آتش بکشند، آنها با مجازات شدیدی مواجه خواهند شد».

رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته به‌دنبال آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های این کشور، در مناطق حادثه دیده «وضعیت منطقه فاجعه» اعلام کرده بود.

آتش‌سوزی در ترکیه هفته پیش در «آنتالیا» آغاز شد و به‌سرعت در مناطق جنوبی این کشور در حال گسترش است.

آتش‌سوزی‌ها باعث تخلیه گسترده مردم از سراسر مناطق ساحلی و بسیاری از هتل‌ها در شهرهای تفریحی بدروم و مارماریس شده‌ است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها