کد خبر: 508240
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۱:۲۱:۰۰
| |

بیانیه صنف سینمایی کشور درباره طرح محدودسازی اینترنت / بیانیه صنف سینمایی کشور:‌ هیچ جریان متعصبی نمی‌تواند جلوی سونامی تمدن بشر معاصر را بگیرد

در بیانیه سینمایی کشور آمده است که باید خیال مردم ایران خصوصا اهل فرهنگ و هنر را آسود که هیچ جریان متعصبی نمی‌تواند جلوی سونامی تمدن بشر معاصر را بگیرد. در این باره می‌شود به اینترنت ماهواره‌ای بین المللی اشاره کرد که عنقریب تمامی فضای جغرافیای ایران را فرا خواهد گرفت و این «سبو را خواهد شکست و این پیمانه را خواهد ریخت»!

بیانیه صنف سینمایی کشور درباره طرح محدودسازی اینترنت / بیانیه صنف سینمایی کشور:‌ هیچ جریان متعصبی نمی‌تواند جلوی سونامی تمدن بشر معاصر را بگیرد
کد خبر: 508240
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۱:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سه صنف کانون کارگردانان سینمای ایران، انجمن تهیه کننده - کارگردانان سینما و انجمن‌ تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران در بیانیه ای مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را محدودکننده اصل آزادی و محکوم به شکست دانستند.

به گزارش ایرنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که اخیرا در مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته شد و در نهایت در ذیل اصل 85 قانون اساسی قرار گرفت، تضعیف کننده حقوق اساسی ملت ایران و محدود کننده‌ی اصل آزادی است. این طرح که در صورت تصویب نهایی، قصد دارد مردم ایران را از جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات محروم سازد، از همان ابتدا محکوم به شکست است. سیر تاریخی این طرح یادآور همان اشتباهات محافظه کاران در مواجهه با پدیده‌های مدرنی چون رادیو، تلویزیون، سینما، ویدیو و ماهواره است.

در ادامه این بیانیه آمده است: باید خیال مردم ایران خصوصا اهل فرهنگ و هنر را آسود که هیچ جریان متعصبی نمی‌تواند جلوی سونامی تمدن بشر معاصر را بگیرد. در این باره می‌شود به اینترنت ماهواره‌ای بین المللی اشاره کرد که عنقریب تمامی فضای جغرافیای ایران را فرا خواهد گرفت و این «سبو را خواهد شکست و این پیمانه را خواهد ریخت»!

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی که در شش فصل و 37 ماده تنظیم شده، ابتدا در هفت تیر سال جاری به مجلس شورای اسلامی ارائه، اما به دلیل مخالفت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و کاربران فضای مجازی، از دستور کار مجلس خارج شد. از نگاه نمایندگان مخالف، هدف این طرح اعمال محدودیت است اما در مقابل نمایندگان موافق، هدف آن را ساماندهی فضای مجازی می دانند. این طرح دوباره در مجلس مطرح شد و نمایندگان مجلس روز 6 مرداد بررسی این طرح را با استناد به اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون مشترک سپردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین واکنش به این طرح در توئیتی نوشت: جامعه دو قطبی جاده مرگ است و متاسفانه هر روز قطب بندی‌های تازه، کرکسان منتظرند مواظب ایران باشیم.

عباس صالحی پس از آن در پست دیگری نوشت: به نظرم تعبیر«موارد ضروری» در اصل 85 قانون اساسی در ارجاع قانونگذاری به کمیسیون، سخت‌گیرانه‌تر از تعبیر «مسائل بسیار مهم» در اصل 59 قانون اساسی در همه‌پرسی است. موارد متعدد اعمال اصل85 را شاهدیم اما گویا هیچ مورد بسیار مهم برای مراجعه مستقیم به مردم در چهار دهه مجلس نداشتیم!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها