مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر اعلام کرد:

توزیع داروهای درمان سرطان در 14 مرکز هلال احمر/عرضه مقادیر قابل توجهی از رمدسیویر؛ بزودی

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از تغییر چرخه تولید برای تامین نیاز مردم به دارو و اقلام بهداشتی خبر داد.

توزیع داروهای درمان سرطان در 14 مرکز هلال احمر/عرضه مقادیر قابل توجهی از رمدسیویر؛ بزودی
کد خبر: 508243
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۱:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا عسکری درخصوص توسعه فعالیت های سازمان و شرکت های تحت پوشش در دوران کرونا گفت: با توجه به این که کشور به صورت ناگهانی با این بحران مواجه شد، برخی از وظایف جدیدی که در حوزه تولید و تأمین برای خود تعریف کردیم با اشتیاق و رغبت و تمام وجود در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی در مورد تأمین داروهای موردنیاز بیماری کرونا افزود: در این زمینه اگرچه ممکن است هر کدام از این داروها بعد از چند ماه جای خود را به دارویی دیگر داده باشند اما مورد نیاز مردم و جزو پروتکل‌های درمان وزارت بهداشت بود که از سوی این سازمان تامین و در داروخانه هلال احمر توزیع شد.

عسکری در مورد فعالیت داروخانه‌های تحت نظارت سازمان تدارکات پزشکی خاطرنشان کرد: با اتخاذ تدابیر اندیشیده شده و نیز پیش بینی کمبودهای احتمالی، داروخانه هلال احمر اقدام به تأمین مقادیر مناسبی از داروهای بیماران کرونایی کرده که علیرغم ایجاد کمبودهای مقطعی در سایر داروخانه های دولتی، داروخانه های هلال احمر با تمام توان اقدام به توزیع این داروهای حیاتی در بین بیماران کرونایی کردند. در حال حاضر تقریبا در تمامی استان‌ها یک داروخانه فعال هلال احمر مستقر است اما تنها دو داروخانه هلال احمر مرکزی و تهرانپارس زیر نظر سازمان تدارکات است و باقی داروخانه‌ها تحت نظارت معاونت درمان این سازمان فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر درخصوص تولید اقلام بهداشتی موردنیاز مردم در این ایام نیز توضیح داد: از ابتدای بحران کرونا در تولیدات خود به سمت تولید اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده با پایه الکل بالا، ماسک‌های سه لایه، شیلد، محلول ضدعفونی کننده و سایر تجهیزات موردنیاز کادر درمان گام برداشتیم و توانستیم بخشی از نیاز هموطنان را در این زمینه برطرف کنیم.

وی در زمینه تأمین سایر داروهای حیاتی گفت: تأمین دارو از وظایف ذاتی سازمان بوده که مهم ترین اقلام آن شامل انسولین، داروهای آی وی آی جی، داروهای درمان سرطان که حجم عمده‌ای از دغدغه مردم است نیز مورد توجه است و از طریق مراکز 14 گانه سها در استان ها اکثر مناطق کشور تحت پوشش توزیع مویرگی داروی سها هلال قرار دارند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: شرکت پخش سها هلال همزمان با آغاز پیک پنجم کرونا و نیاز مبرم مراکز درمانی سراسر کشور در تعامل با تولید کنندگان داخلی و تأمین کنندگان دارو در ایام پایانی خرداد ماه و روزهای جاری اقدام به تأمین و توزیع نزدیک به 23 هزار عدد ویال رمدسیویر که نقش مهمی در درمان ویروس کرونا دارد، کرده است.

بنابر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تدارکات پزشکی، عسکری در پایان گفت: این شرکت در شرایط کنونی تأمین و توزیع ده ها هزار قلم داروی رمدسیویر را در دستور کار داشته و طی روزهای آینده مقادیر قابل توجهی از این نوع دارو را به بازار مصرف عرضه خواهد کرد. همچنین شرکت پخش سها هلال به همراه داروخانه های مرکزی و تهرانپارس در همین مدت نسبت به تأمین و توزیع 8 هزار عدد ویال پنج گرمی "آی. وی. آی. جی" که یکی از اقلام مهم و کمیاب دارویی محسوب می شود، اقدامات لازم را انجام داده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها