گزارش لو رفته از روندِ اشتباه مبارزه با کرونا در آمریکا

بر اساس تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) که اسناد آن به دست روزنامه واشنگتن‌پست و همچنین به رؤیت خبرگزاری فرانسه رسیده است، موارد ابتلا به سویه دلتای ویروس کرونا در این کشور به سرعت رو به افزایش است و احتمالا باعث ایجاد وضعیت «حاد» ابتلا حتی در میان واکسینه شدگان می‌شود.

گزارش لو رفته از روندِ اشتباه مبارزه با کرونا در آمریکا
کد خبر: 508247
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۱:۵۶:۴۲

اعتمادآنلاین| در این گزارش تاکید شده که سویه دلتا به همان سرعت گسترش عفونت‌هایی مانند آبله مرغان در حال شیوع است و بر این اساس این ویروس را باید یکی از مسری‌ترین ویروس‌های شناخته شده در جهان دانست.

به گزارش ایسنا، در این سند آمده است که شیوع این گونه، در میان افراد کاملا واکسینه شده نیز به اندازه افراد واکسینه نشده بالاست و بر این اساس باید پذیرفت که روش جنگ با کرونا تغییر کرده است.

نویسندگان این گزارش تاکید دارد که در وضعیت بحرانی جدید، لازم است دستورالعمل‌های عمومی برای مقابله با شیوع کرونا تغییر کند و حتی افراد کاملا واکسینه شده، در فضاهای بسته و دیگر مکان‌هایی که احتمال انتقال ویروس بالاست، از ماسک استفاده کنند.

گزارش توصیه کرده که دانش آموزان و معلمان در مدارس و کارمندان و بازدیدکنندگان در دیگر مکان‌ها، حتی با وجود واکسیناسیون کامل ماسک بر چهره داشته باشند.

تحقیقات نشان داده است که هر فرد مبتلا به سویه دلتای کرونا، می‌تواند این ویروس را بطور متوسط به 8 تا 9 نفر دیگر منتقل کند؛ این در حالی است که در سویه‌های قدیمی این ویروس، هر فرد آلوده بطور متوسط یک یا دو نفر دیگر را آلوده می‌کرد.

اسلایدهای موجود در این گزارش نشان می‌دهد که دیگر نمی‌توان ابتلای افراد واکسینه شده به کرونا را چیزی «نادر» توصیف کرد چراکه تنها در یک هفته 35 هزار مورد ابتلا به کرونا در میان 162 میلیون آمریکایی کاملا واکسینه شده شناسایی شده است.

به گزارش یورونیوز، ایالات متحده آمریکا با بیش از 35 میلیون و 600 هزار مبتلا و بیش از 629 هزار قربانی همچنان در صدر کشورهای گرفتار به این ویروس است و هند با بیش از 31 میلیون و 600 هزار مبتلا و 423 هزار قربانی پس از آن قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها