جولیانی، وکیل پیشین ترامپ:

هرکس فکر کند مجرم هستم احمق است

وکیل پیشین رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن رد اتهاماتی که علیه او وارد شده‌ گفت، هرکس فکر کند او جرمی مرتکب شده، احمق است.

هرکس فکر کند مجرم هستم احمق است
کد خبر: 508256
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۲:۱۳:۲۲

اعتمادآنلاین| «رودی جولیانی» وکیل پیشین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اتهامات متعددی که علیه وی مطرح شده‌اند تکذیب کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، جولیانی در مصاحبه‌ای گفت: «من جرمی مرتکب نشده‌ام و اگر فکر می‌کنید جرمی مرتکب شده‌ام، احتمالاً واقعاً احمق هستید چون نمی‌دانید من چه کسی هستم».

وکیل سابق ترامپ که پروانه وکالتش در نیویورک و واشنگتن به‌خاطر دفاع از ادعای تقلب در انتخابات باطل شده است، مدعی شد او فردی است «که مافیا را به زندان انداخت، تروریست‌ها را به زندان انداخت، کمیسیونرهای [شهردار سابق] اِد کاچ و بدترین آدم‌های وال استریت را به زندان انداخت».

جولیانی که به‌خاطر عدم ثبت اسم خود به عنوان مأمور خارجی حین سفرش به اوکراین به قصد لابی‌گری، تحت تحقیقات فدرال قرار دارند، اتهامات در این زمینه را بی اساس خوانده و گفت: «من اسمم را ثبت نکنم؟ احمقانه است».

این وکیل آمریکایی در ادامه گفت: «اگر بخواهند مرا به زندان بیاندازند، چیزی بیش از اشتیاق خواهم داشت و اگر این کار را کنند، آن‌ها در آن دنیا عقوبت کارشان را می‌بینند نه من. من کار غلطی انجام نداده‌ام».

هنگامی که از او سوال شد اگر فکر می‌کند بی‌گناه است چرا اشتیاق رفتن به زندان را دارد، پاسخ داد: «زیرا آن‌ها دروغ می‌کنند. آن‌ها تقلب می‌کنند».

جولیانی که در زمان حملات یازده سپتامبر شهردار نیویورک بود، در ادامه این مصاحبه، به تبعیضی که میان او و «اندرو کومو» شهردار فعلی دموکرات این شهر انجام می‌شود، گلایه کرد. کومو علاوه بر عملکرد سوال برانگیز درخصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در مراکز نگه‌داری افراد کم‌توان، با اتهامات آزار جنسی نیز روبه‌رو است.

در ادامه، مجری برنامه با اشاره به سخنرانی جولیانی در روز حمله به کنگره آمریکا که «اجرای عدالت از طریق مبارزه» را خواستار شده بود، از وی پرسید آیا حملات مرگبار روز ششم ژانویه مصداق جرم محسوب می‌شود؟

وکیل سابق ترامپ در پاسخ گفت: «باور دارم که ششم ژانویه یک جرم بود. باور دارم که آن‌ها مرتکب جرم تعرض شدند. قبول دارم که تخریب‌هایی انجام دادند».

او در ادامه گفت، این نگرانی را ندارد که به‌خاطر کار کردن برای ترامپ، «میراثش» لکه دارد شود زیرا معتقد است که در نهایت بی‌گناهی او اثبات خواهد شد.

این در حالی است که اخیراً دو خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست» در کتاب «خودم به تنهایی می‌توانم اوضاع را رو به راه کنم: یک سال آخر فاجعه بار دونالد جی. ترامپ» نوشته‌اند جولیانی در تلاش برای همراهی با رئیس جمهور سابق آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020، در حالی که مشروب مصرف کرده بود به ترامپ می‌گفت: «فقط بگو ما بردیم».

جولیانی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مسئول رسیدگی به شکایات کمپین ترامپ درخصوص وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بود اما تقریباً تمامی این شکایت‌ها در دادگاه‌های آمریکا رد شدند. درپی شکست تیم جولیانی در به کرسی نشاندن ادعای تقلب در انتخابات، گزارش شد که ترامپ به نزدیکانش دستور داده دستمزدهای او را پرداخت نکنند.

در همین راستا بهمن سال گذشته، شرکت انتخاباتی «دامینیون» که تأمین دستگاه‌های دسته‌بندی آرای انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا را برعهده داشت، با تشکیل پرونده اعاده حیثیت علیه جولیانی خواستار دریافت غرامت 1.3 میلیارد دلاری شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها