کد خبر: 508270
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۲:۴۷:۵۳
| |

المپیک 2020| بازگشت طلایی کاروان المپیک ایران با استقبال مردم/ جواد فروغی: اول به لباس پرستاری افتخار می‌کنم بعد به لباس ورزش

جواد فروغی گفت: افتخار می‌کنم که لباس پرستاری را پوشیده ام و بارها تاکید کرده ام که اگر قرار است به افتخاری بنازم به خدمت به مردم نازیده و به لباس پرستاری افتخار می کنم. اول به لباس پرستاری افتخار می کنم و بعد به لباس ورزش. 

المپیک 2020| بازگشت طلایی کاروان المپیک ایران با استقبال مردم/ جواد فروغی: اول به لباس پرستاری افتخار می‌کنم بعد به لباس ورزش
کد خبر: 508270
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۲:۴۷:۵۳

اعتمادآنلاین| جواد فروغی دارنده مدال طلای المپیک تاریخ تیراندازی ایران امروز ساعت 12 و 30 دقیقه از پرواز دوحه با استقبال مسئولان ورزشی کشور، جمعی از همکاران و خانواده اش وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی شد.

به گزارش ایسنا، هانیه رستمیان دیگر المپین تپانچه و پرچمدار زن ایران در افتتاحیه المپیک، نازنین ملایی ملی‌پوش قایقرانی، محسن نصر اصفهانی مربی تیم ملی تپانچه و علی دادگر سرپرست فدراسیون تیراندازی از دیگر افرادی بودند که به همراه جواد فروغی وارد فرودگاه امام شدند.

جواد فروغی در نخستین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو در ماده تپانچه بادی شگفتی ساز و تاریخ ساز شد و مدال طلای المپیک را برگردن آویخت. این اولین مدال تاریخ تیراندازی ایران در المپیک است.

فروغی تاکنون تنها مدال آور ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو است و ایران با تک مدال فروغی در جدول رده‌بندی در رده چهلم قرار دارد.

فروغی در کنار رستمیان در ماده میکس تپانچه در رده پنجم قرار گرفت.

تیم ملی تیراندازی ایران با 6 ورزشکار راهی المپیک توکیو شد که تاکنون تنها مدال آور این تیم جواد فروغی است.

جواد فروغی: اول به لباس پرستاری افتخار می‌کنم بعد به لباس ورزش

جواد فروغی تیرانداز طلایی ایران در بازیهای المپیک توکیو، در حاشیه مراسم استقبال از این قهرمان در فرودگاه گفت: این استقبال دچار شرمندگی من شد چرا که خیلی از دوستان، آشنایان و خانواده به استقبال من آمدند.

او در واکنش به ورودش با لباس پرستاری گفت: افتخار می کنم که این لباس را پوشیده ام و بارها تاکید کرده ام که اگر قرار است به افتخاری بنازم به خدمت به مردم نازیده و به لباس پرستاری افتخار می کنم. اول به لباس پرستاری افتخار می کنم و بعد به لباس ورزش.

فروغی درباره کسب مدال طلا گفت: شور و شوق مردم ارزش واقعی این مدال را می رساند. تاکید می کنم مدال طلا به دلیل شور و شوق و لبخند مردم ارزش دارد. این مدال را به رهبر معظم انقلاب و مردم تقدیم می کنم. این مدال را به مردم سختی‌کشیده، که در بی آبی و بی برقی قرار داشتند و به مردم خوزستان تقدیم می‌کنم و با افتخار حاضرم هر کمکی را برای آنها انجام دهم.

استقبال خانواده فروغی و پرستاران از قهرمان المپیک در فرودگاه

خانواده جود فروغی دارنده اولین مدال طلای تاریخ تیراندازی ایران در بازیهای المپیک و جمعی از پرستاران همکارش برای استقبال از او به فرودگاه امام خمینی آمده اند. قرار است این ملی‌پوش تیراندازی از طریق پرواز دوحه ساعت 12 وارد تهران شود.

فرخنده حنا خند مادر جواد فروغی گفت: موقع پخش مسابقه جواد جلوی تلویزیون گریه می‌کردم. خیلی دعا کردیم تا موفق باشد.

وی گفت: بعد از کسب مدال هم از خوشحالی گریه کردم. او همه ایران ، همه همکاران و ایرانی ها را شاد کرد. ما در منطقه دلیران زندگی می‌کنیم. همه مردم آن منطقه خوشحال شدند. خوشحالیم که نزد مادرش و همه خانواده و رهبرش رو سفید شد. برای همه مردم ایران دعا می‌کنم. جواد خیلی سختی کشید تا به اینجا رسید.

همسر جواد فروغی: خدا را شاکرم همسرم در این شرایط سخت دل مردم را شاد کرد

همسر جواد فروغی تیرانداز طلایی ایران در بازیهای المپیک توکیو، در حاشیه مراسم استقبال از این قهرمان در فرودگاه گفت: دعای مردم و لطف خدا بوده که این مدال کسب شد. خدا را شکر می‌کنم که همسرم در این شرایط سخت دل مردم را شاد کرد. او برای کسب این مدال خیلی تلاش کرد و خسته از کار که می‌آمد بعد از استراحت کوتاه، تمرین می‌کرد. هیچ گاه تمرینات را حتی در مسافرت هم رها نکرد.

وی گفت: جواد شب ها در بیمارستان شیفت بود و اکثر مواقع مستقیم برای تمرین می‌رفت، با وجودی که خیلی خسته بود. او به دلیل علاقه ای که داشت مستقیم سر تمرین می‌رفت. مردم عزیز، همسرم با عشق شما وارد میدان المپیک شد. به عشق مردم به بیمارستان می رفت و برای همه مریض ها گریه می‌کرد. او به عشق مردم پرچم را بالا برد نه برای هیچ چیز دیگر.

او همچنین به کرونا گرفتن جواد فروغی در زمان پرستاری در بیمارستان اشاره کرد و گفت: این بیماری شوخی نیست. من خودم از جواد مراقبت کردم و می‌دانم که خیلی سخت است. همه باید مراقب این بیماری باشند.

هانیه فروغی دختر جواد فروغی هم در پاسخ به این سوال که دوست دارد پدرش قهرمان المپیک باشد یا قهرمان سلامت گفت: قهرمان سلامت چون جان آدم ها را نجات می‌دهد.

وی گفت: خوشحالم که تلاش های پدرم به ثمر رسید و به او می‌گویم دوستش دارم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها