کد خبر: 508377
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ۰۹:۰۹:۰۰
| |

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان نقطه استراتژیت برای جمهوری اسلامی تلقی می‌شود / دولت آینده باید به بندر شهید بهشتی توجه ویژه‌ای داشته باشد / عقب ماندگی زیادی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان داریم

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:‌ سیستان و بلوچستان نقطه استراتژیت برای جمهوری اسلامی تلقی می‌شود، علاوه بر آن پاکستان پل ارتباطی ما با دو کشور پرجمعیت جهان یعنی چین و هند است. چین، هند و پاکستان نزدیک به 40 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و این نکته بسیار حائز اهمیت است

سیستان و بلوچستان نقطه استراتژیت برای جمهوری اسلامی تلقی می‌شود / دولت آینده باید به بندر شهید بهشتی توجه ویژه‌ای داشته باشد / عقب ماندگی زیادی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان داریم
کد خبر: 508377
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ۰۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان درباره اولویت‌های دولت سیزدهم در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای یک سند آمایش بوده و نقش استان در کشور و منطقه در این سند دیده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: مزیت‌های زیادی استان سیستان و بلوچستان دارد که فقط مربوط به جمهوری اسلامی نیست بلکه این مزیت‌ها برای کشور‌های اطراف مانند افغانستان و ... نیز است که می‌توانند از آن بهره مند شوند، این مزیت‌ها شامل: کریدور جنوب به شمال، سواحل و دریای مکران و عمان، بستر ترانزیت.

موهبتی با اشاره به اینکه دولت جدید باید به مزیت‌های استان سیستان و بلوچستان توجه کند، ادامه داد: این استان محل اتصال ایران با پاکستان است و پاکستان 200 میلیون نفر جمعیت دارد به همین منظور سیستان و بلوچستان نقطه استراتژیت برای جمهوری اسلامی تلقی می‌شود، علاوه بر آن پاکستان پل ارتباطی ما با دو کشور پرجمعیت جهان یعنی چین و هند است. چین، هند و پاکستان نزدیک به 40 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و این نکته بسیار حائز اهمیت است، به همین منظور استان سیستان و بلوچستان از جهت ترانزیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: دولت آینده باید به بندر شهید بهشتی که تنها بندر اقیانوسی ایران است توجه ویژه‌ای داشته باشد چراکه این بندر می‌تواند در 47 بندر دریای عمان نقش آفرینی کند و اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه بحث دریا محوری در برنامه هفتم است، افزود: این موضوع باید مورد توجه دولت جدید باشد چراکه به دنبال آن صنایع آب بر می‌تواند در این سواحل نقش گیرد و اثرگذاری داشته باشد.

موهبتی با اشاره به اینکه کشور ما خشک است، گفت: در سال‌های آینده نیاز است مانند برخی از کشور‌ها از آب دریا بهره برداری کرده و آب را شیرین کنیم. بحث شیلات و آبزی پروری یکی از راه‌های اثرگذار برای درآمدزایی است و می‌تواند تامین کننده پروتئین کشور باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استعداد‌های دیگری در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد مانند؛ کشاورزی که محصولات گرمسیری و استوایی در این منطقه قابل تولید است و باید به آن توجه شود. علاوه بر این استان دارای معادن مختلفی مانند مس، طلا و ... است که مورد بهره برداری قرار گرفته و باید مورد توجه دولت جدید نیز باشد.

وی درباره چالش‌های مردم استان سیستان و بلوچستان، گفت: به آموزش نیروی انسانی جوان باید توجه شود دانشگاه‌های استان باید افزایش یابد، عقب ماندگی زیادی در آموزش و پرورش داریم، در تعداد معلمان، کلاس‌های درس و سرانه آموزشی در استان دارای مشکل هستیم.

موهبتی خاطرنشان کرد: گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان باید با حداکثر سرعت انجام شود چراکه گاز برای تولید صنایع مختلف نیز لازم است، بهبود وضعیت جاده‌های استان و تامین آب شرب لازم برای استان اهمیت دارد و باید به آن پرداخته شود، امیدواریم همگی دولت جدید را همراهی کنند تا موفق عمل کند چراکه اگر دولت موفق نباشد همه مردم آسیب می‌بییند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها