توافق مصر و الجزائر برای حمایت از رئیس جمهور تونس

وزیر خارجه الجزائر که به مصر سفر کرده است با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات تونس گفت‌وگو کرد.

توافق مصر و الجزائر برای حمایت از رئیس جمهور تونس
کد خبر: 508391
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ۰۹:۵۱:۳۰

اعتمادآنلاین| «رمطان العمامره» وزیر خارجه الجزائر روز یکشنبه(دیروز) با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

به گزارش فارس، در این دیدار «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «محند لعجوزی» سفیر الجزائر در قاهره حضور داشتند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، دو طرف در این دیدار تحولات تونس را بررسی و درباره حمایت کامل از «قیس سعیّد» رئیس جمهور تونس و هر آنچه که باعث حفظ ثبات در تونس می‌شود، توافق کردند.

در این دیدار همچنین روابط دوجانبه بررسی و بر علاقه‌مندی دو کشور برای تقویت همکاری مشترک جهت گسترش مبادلات تجاری، افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها، هماهنگی سیاسی و امنیتی و تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه تأکید شد.

بنابر گزارش الیوم السابع، وزیر خارجه الجزائر و رئیس جمهور مصر همچنین پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک به ویژه اوضاع لیبی را مورد بررسی قرار داده و اجرای مصوبات بین‌المللی و سازممان ملل درباره برگزاری انتخابات لیبی و خروج تمامی نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی را ضروری خواندند.

السیسی درباره سد النهضه نیز بر موضع ثابت قاهره مبنی بر پایبندی به حقوق تاریخی خود در آب‌های نیل و حفظ امنیت آبی مصر تأکید کرد و همه طرف‌های ذینفع را به ورود به مذاکرات به صورت جدی و با اراده سیاسی حقیقی جهت دستیابی به توافق فراگیر و الزام‌آور در خصوص قوانین آبگیری و راه‌اندازی سد النهضه فراخواند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها