احتمال رگبار ‌پراکنده در نیمه جنوبی استان تهران/ کیفیت هوای ‌پایتخت قابل قبول است

هوای پایتخت امروز (11 مرداد) قابل قبول است و ‌بهبود کیفیت هوا طی روز و احتمال وقوع رگبار ‌پراکنده در نیمه جنوبی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

احتمال رگبار ‌پراکنده در نیمه جنوبی استان تهران/ کیفیت هوای ‌پایتخت قابل قبول است
کد خبر: 508425
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ۱۱:۵۰:۲۸

اعتمادآنلاین| براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی چهار روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه‌ ابری و گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در نیمه شمالی استان گاهی با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین امروز و فردا (11 و 12 مرداد) در نیمه جنوبی استان احتمال رگبار ‌پراکنده وجود دارد.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که صبح امروز (11 مرداد ماه) افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به‌تدریج با افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود، هرچند با وجود احتمال تولید و تجمع آلاینده «ازن» در ساعات بعدازظهر و وزش باد نسبتا شدید و فراهم شدن شرایط لازم جهت گسیل گردوخاک در برخی مناطق مستعد، کاهش کیفیت هوا در نواحی مختلف دور از انتظار نخواهد بود. با وزش باد مؤثر همراه با رشد ناپایداری جوی و احتمال رگبار پراکنده تا اواخر وقت نیز از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و به تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

استمرار ناپایداری جوی تا صبح فردا (12 مرداد ماه) از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند و انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد. طی روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود، با این حال با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا خواهد کرد.

وزش باد مؤثر و رشد ناپایداری جوی تا ساعات پایانی فردا (12 مرداد ماه) باعث کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد بنابراین برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ازن» با میانگین 80 بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون» با میانگین 87 و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها