کره شمالی به تماس کره جنوبی پاسخ داد

کره شمالی امروز سه شنبه برای اولین بار از زمان برقراری ارتباطات دوجانبه طی هفته گذشته، از طریق خط تلفن رادیویی به تماس کره جنوبی پاسخ داد.

کره شمالی به تماس کره جنوبی پاسخ داد
کد خبر: 508529
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۰۹:۲۵:۱۱

اعتمادآنلاین| کره جنوبی و کره شمالی هفته گذشته تمام خطوط ارتباطی فرامرزی از جمله خطوط داغ نظامی را که بیش از یک سال پیش توسط پیونگ یانگ قطع شده بود، برقرار کردند.

به گزارش ایرنا، به گفته مقامات کره جنوبی، پیش از این هرچند هر دو خط ارتباط نظامی مستقیم - خطوط داغ غربی و شرقی - به طور عادی کار می کردند، اما پیونگ یانگ به تماس های سئول از طریق پیوندهای رادیویی کشتی به کشتی که از ارتباطات دریایی تجاری جهانی استفاده می کند، پاسخ نمی داد.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی گفت: امروز صبح، ما دوباره در زمان تعیین شده از طریق خط تلفن شبکه بین المللی با کره شمالی تماس گرفته و پاسخ دریافت کردیم.

ترمیم خط تلفن رادیویی پس از آن صورت گرفت که کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هشدار داد که اگر روابط تابستانی سالانه بین کره جنوبی و ایالات متحده ادامه یابد، آینده روابط بین دو کره مبهم خواهد شد.

سئول و واشنگتن معمولاً رزمایش های ترکیبی اصلی خود را دوبار در سال - در ماه های مارس و آگوست - انجام می دهند.

اگرچه دو کشور می گویند که ماهیتی منظم و دفاعی دارند، اما کره شمالی این رزمایش ها را تمرین حمله به پیونگ یانگ معرفی کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی در عین حال اعلام کرد که در حال بررسی جزئیات رزمایش آینده با آمریکا است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها