کد خبر: 508545
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۰:۰۵:۰۰
| |

سئول: کره شمالی برای مذاکره با آمریکا شرط گذاشته است

به ادعای قانون‌گذاران کره جنوبی، کره شمالی خواستار آن است که برای ازسرگیری گفت‌وگوهای اتمی با آمریکا، تحریم‌های بین‌المللی که این کشور را از صادرات فلزات و واردات سوخت تصفیه شده و سایر ملزومات منع می‌کند، برداشته شود.

سئول: کره شمالی برای مذاکره با آمریکا شرط گذاشته است
کد خبر: 508545
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به ادعای قانون‌گذاران کره جنوبی، کره شمالی خواستار آن است که برای ازسرگیری گفت‌وگوهای خلع سلاح اتمی با آمریکا، تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور که صادرات فلزات و واردات سوخت تصفیه شده و سایر ملزومات را ممنوع می‌کند، برداشته شود.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری رویترز، قانون‌گذاران کره جنوبی امورز (سه‌شنبه) بعد از توجیه شدن از سوی آژانس اطلاعاتی اصلی این کشور اعلام کردند کره شمالی همچنین خواستار کاهش تحریم‌های واردات کالاهای لوکس شده است. این نشست توجیهی یک هفته بعد از آن برگزار شد که دو کره خطوط تلفن برای تماس‌های اضطراری میان دو کشور را یک سال بعد از تعلیق آن از سوی پیونگ‌یانگ، برقرار کردند.

رسانه دولتی کره شمالی هنوز در خصوص درخواست جدید برای برداشته شدن تحریم‌ها به منظور آغاز مذاکرات خبر نداده است.

قانون‌گذاران کره جنوبی گفتند «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی هر دو تمایل خود برای بازسازی اعتماد و بهبود روابط را از ماه آوریل ابراز کرده‌اند و کیم خواستار برقرار تلفن‌ها شده بود.

آن‌ها همچنین افزودند پیونگ‌یانگ به حدود یک میلیون تن برنج نیاز دارد زیرا اقتصاد این کشور تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا و بدی آب و هوا در سال گذشته قرار داشته است.

بانک مرکزی کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد اقتصاد کره شمالی در سال 2020 به دلیل تحریم‌های سازمان ملل متحد، تدابیر مرتبط با همه‌گیری کرونا و شرایط آب و هوایی بزرگترین رکود خود را در 23 سال گذشته تجربه کرد.

پیونگ‌یانگ در ژوئن سال گذشته با نارضایتی از عدم پیشرفت در مذاکرات خلع سلاح اتمی و همچنین در اعتراض به عدم موفقیت سئول در جلوگیری از ارسال اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ، همه مسیرهای ارتباطی را به طور یک جانبه قطع کرده بود.

ایالات متحده از بازگشایی خطوط تلفنی بین کره شمالی و جنوبی که بیش از یک سال قطع بود، استقبال کرد و آن را گامی مثبت خواند.

«جالینا پورتر» از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «ایالات متحده از گفت‌وگو و تعامل بین کره شمالی و جنوبی حمایت می‌کند و ما معتقدیم که این گامی مثبت است. من همچنین می‌گویم که دیپلماسی و گفت وگو برای دستیابی به خلع سلاح اتمی کامل و برقراری صلح دائمی در شبه‌جزیره کره ضروری است».

«کورت کمبل» هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور اقیانوس هند و آرام هم با حمایت از گفت‌وگو و ارتباط با کره شمالی، موضع مشابهی ابراز کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها