در بحبوبه تنش ها با چین:

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای جنوبی چین

آلمان یک کشتی جنگی را برای اولین بار در دو دهه اخیر به دریای جنوبی چین اعزام کرد تا به دیگر کشورهای غربی با هدف گسترش حضور نظامی‌شان در این منطقه بپیوندد.

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای جنوبی چین
کد خبر: 508553
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۰:۳۰:۵۴

اعتمادآنلاین| پکن در منطقه دریای جنوبی چین پایگاههای نظامی در جزایر مصنوعی این منطقه و همچنین میادین گاز ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه سی ان ان، نیروی دریایی آمریکا نیز در نمایشی از قدرت در برابر ادعای مالکیت این منطقه از سوی چین، کشتی های خود را در نزدیکی این جزایر مورد مناقشه به حرکت درآورده است. این در حالی است که چین با این اقدامات واشنگتن مخالفت کرده که معتقد است به صلح و ثبات در این منطقه کمکی نمی‌کند.

آمریکا مسئله مقابله با چین را در کانون سیاست امنیت ملی خود قرار داده و به دنبال همراهی شرکایش برای اتحاد در برابر سیاستهای اقتصادی و خارجی پکن است.

مقامات آلمان اعلام کردند که این کشتی نیروی دریایی آلمان فقط در مسیرهای تجاری معمول حرکت خواهد کرد و قصدی برای حرکت از میان تنگه تایوان که فعالیت های دریایی آمریکا در آنجا توسط پکن محکوم شده بود، ندارد.

برلین آشکار ساخته است که این ماموریت تاکیدی بر این حقیقت است که آلمان ادعای مالکیت چین بر این منطقه را قبول ندارد.

کشورهایی همچون انگلیس، فرانسه، ژاپن، استرالیا، و نیوزیلند نیز فعالیت های خود را در منطقه اقیانوس آرام با هدف مقابله با نفوذ چین گسترش داده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها