کد خبر: 508598
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۳:۱۲:۱۷
| |

رایزنی دستیار وزیر خارجه قطر و «دهقانی» درباره روابط تهران-دوحه

حمیدرضا دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر با دستیار وزیر خارجه این کشورِ حاشیه جنوبی خلیج فارس دیدار و درباره همکاری دوجانبه تهران و دوحه رایزنی و تبادل نظر کرد.

رایزنی دستیار وزیر خارجه قطر و «دهقانی» درباره روابط تهران-دوحه
کد خبر: 508598
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۳:۱۲:۱۷

اعتمادآنلاین| رایزنی‌های ایران و قطر پس از سفر سوم مرداد ماه «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس به تهران، شدت گرفته است.

به گزارش فارس، «لولوه بن راشد الخاطر» دستیار وزیر خارجه خارجه قطر که همزمان سخنگوی وزارت خارجه این کشور است، با «حمیدرضا دهقانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر دیدار کرد.

رسانه‌های قطری از قبیل «پنیسولا قطر» گزارش دادند، الخاطر و دهقانی در این دیدار که روز دوشنبه (دیروز) در دوحه برگزار شد، درباره «همکاری دوجانبه بین دو کشور» تبادل نظر کردند.

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با این مقام قطری در ادامه مراودات دو کشور بعد از سفر اخیر «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به تهران انجام شد.

عبدالرحمن آل ثانی در سفر سوم مرداد به تهران ضمن دیدار با محمد جواد ظریف، با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران دیدار داشت.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار با بیان اینکه دو ملت ایران و قطر، برادر دینی و شریک منطقه‌ای یکدیگر هستند، گفت: تهران به روابط با دوحه اهتمام ویژه‌ای دارد و اولویت سیاست خارجی دولت آینده همسایگان خواهند بود.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه ایران ثابت کرده که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکاء است، تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که ایران خیرخواه همسایگان خود است.

رئیسی با بیان اینکه ریشه بروز ناامنی در منطقه را باید در خارج از آن جستجو کرد، اظهار داشت: راه‌حل استقرار امنیت پایدار و ثبات منطقه‌ای همکاری کشورهای منطقه بر اساس اعتماد متقابل سیاسی و نفی عملی دخالت بیگانگان در منطقه است.

وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تبریک پیروزی آیت‌الله رئیسی و رساندن سلام امیر قطر به وی، اظهار داشت: قطر به دنبال همکاری برای تحکیم روابط دو جانبه و نیز تلاش برای تامین امنیت منطقه با همکاری جمهوری اسلامی ایران است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها