کد خبر: 508617
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۴:۱۲:۰۲
| |

پگاسوس؛ انتشار تصاویر خصوصی خبرنگاران و فعالان زن در فضای مجازی

در ادامه رسوایی جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس»، گروهی از خبرنگاران و فعالان زن تصریح کردند که دولت‌هایی چون ریاض با استفاده از پگاسوس، عکس‌های خصوصی‌ تلفن همراهشان را هک کرده و در فضای مجازی پخش کرده‌اند.

پگاسوس؛ انتشار تصاویر خصوصی خبرنگاران و فعالان زن در فضای مجازی
کد خبر: 508617
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۴:۱۲:۰۲

اعتمادآنلاین| در ادامه افشاگری‌ها درباره رسوایی جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس»، گروهی از خبرنگاران و فعالان زن گفته‌اند که عکس‌های خصوصی تلفن‌های همراه آنها هک و در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.

به گزارش فارس، شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، گروهی از زنان خبرنگار و فعالان زن می‌گویند که عکس‌های خصوصی تلفن‌های همراهشان توسط دولت‌هایی که به دنبال ایجاد رعب و حشت‌ و ساکت کردن آن‌ها بودند، هک شده و در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.

بنا بر گفته این زنان، تلفن‌های هوشمند آن‌ها با استفاده از جاسوس افزار پگاسوس که توسط شرکت صهیونیستی «NSO» ساخته شده است، هدف قرار گرفته شده است و سران کشورهایشان برای ترساندنشان اقدام به نفوذ به تلفن‌های همراشان کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، تصاویر خصوصی این گروه از زنان و فعالان زن با حساب‌های کاربری متعددی در فضای مجازی قرار گرفته است که برخی از این حساب‌های کاربری که عکس‌های خصوصی این زنان خبرنگار و فعال را منتشر کرده‌اند، به حساب‌های کاربری تأیید شده مقام‌های دولتی عربستان مربوط می‌شود که به عنوان مثال عکس‌های خصوصی «غاده عویس» خبرنگار لبنانی الجزیره را منتشر کرده‌اند.

غاده عویس می‌گوید که به دلیل گزارش‌های انتقادی از «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان مورد هدف این جاسوس افزار صهیونیستی قرار گرفته است.

رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» و چند منبع دیگر اخیراً فاش کردند که این جاسوس‌افزار صهیونیستی به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چند شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

واشنگتن پست به عنوان یکی از رسانه‌های مشارکت‌کننده در تحقیق مذکور، گزارش داده که جاسوس‌افزار پگاسوس دارای مجوز از شرکت ان‌اس‌اُو مستقر در فلسطین اشغالی است و از آن برای هدف قرار دادن گوشی‌های همراه متعلق به دو زن از نزدیکان «جمال خاشقچی» ستون‌نویس پیشین این روزنامه استفاده شده است؛ کسی که به دست عوامل سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول ترور شد و هنوز از سرنوشت جسد او خبری نیست.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از مقام‌های ارشد جهان از جمله امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز از قربانیان این جاسوس‌افزار صهیونیستی بوده است. هرچند که گفته می‌شود سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه به ماکرون در این زمینه هشدار داده بودند؛ اما رئیس جمهور فرانسه این هشدارها را جدی نگرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها