کد خبر: 508631
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۵:۳۲:۰۰
| |

محمدحسن قوسیان مقدم، دبیر کل جمعیت هلال احمر:

ادامه خدمات قرارگاه جمعیت هلال احمر در 19 شهرستان محروم استان سیستان و بلوچستان

دبیر کل جمعیت هلال احمر از ادامه داشتن ارائه خدمات قرارگاه جمعیت هلال احمر در 19 شهرستان محروم استان سیستان و بلوچستان با کمک خیران خبر داد.

ادامه خدمات قرارگاه جمعیت هلال احمر در 19 شهرستان محروم استان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 508631
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۵:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل جمعیت هلال احمر در این خصوص اظهار کرد: از 17 تیر ماه سال جاری، جمعیت هلال احمر در 19 شهرستان محروم استان سیستان و بلوچستان مستقر و خدمات مختلفی را به مردم ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: از ابتدای افتتاح این طرح تا صبح امروز کپسول ها و دستگاه های اکسیژن و همچنین مواد ضد عفونی کننده و شستشو بین نیازمندان توزیع شده است.

قوسیان مقدم تشریح کرد: تا این لحظه، 304 کپسول اکسیژن 10 لیتری، 62 کپسول 20 لیتری، 346 کپسول اکسیژن 40 لیتری، 194 کپسول 50 لیتری به همراه 688 مانومتر تهیه و توزیع شده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر ادامه داد: با همکاری تشکل های مردم نهاد علاوه بر تهیه و توزیع کپسول های اکسیژن، 123 دستگاه اکسیژن ساز تهیه و توزیع شد.

قوسیان مقدم تصریح کرد: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا که به کرونا دلتا معروف است و با هماهنگی هایی که انجام دادیم، لباس مخصوص و اقلام بهداشتی نیز تهیه و توزیع شد.

وی ادامه داد: یک هزار و 900 لباس ایزوله، 340 شیلد، یک هزار و 108 الکل یک لیتری، 5 هزار اسپری ضد عفونی کننده، 8 هزار و 436 ژل ضد عفونی کننده، 8 هزار و 978 محلول ضد عفونی کننده سطوح و دست 20 لیتری و 2 میلیون 924 هزار و 200 ماسک بهداشتی توزیع شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اقلام بهداشتی دیگر مانند مایع دستشویی، شامپو، صابون، خمیر دندان، مایع ظرف شویی، پنبه و ... از دیگر اقلامی بود که تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

دبیر کل جمعیت هلال با بیان این که بسته های معیشتی نیز در کنار بسته ها و اقلام بهداشتی توزیع شده است، خاطر نشان کرد: توزیع بسته های معیشتی از جمله البسه و غذایی از دیگر اقداماتی بود که جمعیت هلال احمر در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا آن است.

قوسیان مقدم ادامه داد: مجموع این بسته ها شامل یک هزار عدد روغن، 2 هزار بسته قند و شکر، یک هزار کیلو برنج، 4 هزار عدد لیوان، یک هزار و 500 پرس غذای گرم، 558 سبد غذایی و 32 کارتن البسه را شامل که بین نیازمندان توزیع شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر به توزیع دیگر اقلام از جمله تانکر های آب اشاره و عنوان کرد: از ابتدای استقرار قرارگاه جمعیت هلال احمر تا کنون، 19 تانکر آب 500 لیتری، یک تانکر آب 2 هزار لیتری، 18 هزار و 80 آب معدنی و دیگر اقلام منزل از جمله یخچال و گاز تهیه و توزیع شده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با کمک خیران و تشکل های مردم نهاد دیگر اقلام نیاز در استان سیستان و بلوچستان از جمله یک دستگاه ونتیلاتور، سه عدد تخت بیمارستانی، پنج عدد ویلچر، 110 دستگاه تب سنج، 51 کولر آبی، 5 هزار و 100 ست بهداشتی، 30 عدد ماسک اکسیژن، 4 عدد دستگاه تلغیظ اکسیژن، 13 پالس اکسیمتر، سه عدد دستگاه کمک تنفسی، 20 هزار ماسک پرستاری و یک دستگاه تخت بیمار را تهیه و بین 19 شهرستان استان سیستان و بلوچستان توزیع کرده است.

قوسیان مقدم تأکید کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم، خدمات جمعیت هلال احمر تا اطلاع ثانوی در شهرستان های محروم استان سیستان و بلوچستان ارائه خواهد شد و علاوه بر توزیع این اقلام، ویزیت پزشکان، مشاوره‌های رایگان، ایجاد تفریح و نشاط بین کودکان و ... از اقدامات جمعیت هلال احمر در استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها