کد خبر: 508633
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۶:۲۰:۰۰
| |

احمد مازنی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شهردار تهران نباید نگاه سیاسی داشته باشد / استقلال شورای شهر در انتخاب شهردار حفظ شود

احمد مازنی، نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی، گفت: سیاستمدار بودن برای شهردار تهران عیب نیست ولی سیاسی‌کاری و وارد شدن در بازی‌های سیاسی حتماً برای شهر زیان‌بار خواهد بود.

شهردار تهران نباید نگاه سیاسی داشته باشد / استقلال شورای شهر در انتخاب شهردار حفظ شود
کد خبر: 508633
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۶:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مازنی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در خصوص لزوم حفظ استقلال شورای شهر در معرفی شهردار گفت: شورای شهر به عنوان پارلمان شهری، برای یک سری از مسئولیت‌هایی که در قانون اساسی و در قانون وظایف و اختیارات شوراها پیش‌بینی شده، باید در خدمت مردم باشد و به نظر می‌رسد که انتخاب شهردار مهم‌ترین کار شورای شهر است. به نظر من مهم‌ترین مساله در اداره شهردار تهران ظرفیت مدیریتی است و بخشی از این ظرفیت مربوط به دانش، مهارت و تجربه مدیریتی و بخشی هم به خصوصیات ذاتی انسان‌ها باز می‌گردد و اکتسابی نیست.


او با بیان اینکه شهردار تهران نباید نگاه سیاسی داشته باشد اظهار کرد: اما بحث من به معنای این نیست که سیاست را نفهمد، چون مدیریت تهران ارتباطی با جریان‌های مختلف فکری، سیاسی، اجتماعی و تخصص‌های مختلف دارد و تعامل با دولت، مجلس و سایر ارکان نظام مساله‌ای است که آگاهی سیاسی لازم دارد، ولی اینکه شهردار تهران بخواهد نگاه جناحی در اداره شهر داشته باشد، هم برای خودش و شورای شهر و هم برای مردم زیان‌بار خواهد بود. سیاستمدار بودن برای شهردار تهران عیب نیست ولی سیاسی‌کاری و وارد شدن در بازی‌های سیاسی حتماً برای شهر زیان‌بار خواهد بود. فرقی که شهردار تهران با دیگر شهردارهای کشور دارد این است که باید مورد توافق همه ارکان نظام باشد که در این صورت در موفقیت شهردار هم موثر خواهد بود.

نماینده دور دهم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضاً ما افراد را بر اساس موضع‌گیری‌های رسانه‌ای و مناظرات انتخاباتی آنها می‌شناسیم درحالی که این افراد عملکرد متفاوتی دارند، لذا شورای شهر باید با شناخت از ویژگی‌های ذاتی و تجربی افراد، آنهایی را انتخاب کند که رفتار جناحی ندارند. بنابراین ما هم پیش‌داوری نکنیم و به شورا کمک کنیم تا تصمیم مناسبی بگیرد، زیرا هر اتفاقی در مدیریت شهر تهران رخ دهد، آثارش متوجه همه مردم خواهد بود. استراتژی ما باید همفکری و مساعدت باشد تا مشکلات مردم حل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها