کد خبر: 508683
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۰۹:۰۱:۰۰
| |

شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

ماهانه 900 هزار دز واکسن کرونای اسپوتنیک وی در ایران تولید خواهد شد

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به همراه برخی نمایندگان مجلس و هیئت همراه از خطوط تولید واکسن اسپوتنیک روسی در کارخانه اکتوورکو بازدید کردند.

ماهانه 900 هزار دز واکسن کرونای اسپوتنیک وی در ایران تولید خواهد شد
کد خبر: 508683
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۰۹:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسنعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به همراه برخی نمایندگان مجلس و هیئت همراه از خطوط تولید واکسن اسپوتنیک روسی در کارخانه اکتوورکو بازدید کردند.

به گزارش فارس، در این بازدید که حدوداً دو ساعت به طول انجامید، رئیس هیات مدیره گروه دارویی اکتوورکو و برخی مدیران این شرکت توضیحاتی در خصوص مراحل و ظرفیت های تولید این واکسن ارائه کردند.

این شرکت توانایی تولید 900 هزار دوز اسپوتنیک وی و 3.5 میلیون اسپوتنیک لایت در هر ماه را داراست.

برطبق گزارش های منتشر شده توسط خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام نمود که نتایج کارآزمایی بالینی واکسن اسپوتنیک لایت در آذربایجان و روسیه بسیار موفقیت آمیز بوده است.

همچنین طبق گزارش این خبرگزاری تزریق این نوع واکسن اسپوتنیک در سنین 18 الی 50 سال با موفقیت همراه شده و نتایج این مطالعات باعث شده است در شرایط بحرانی روسیه ، سرعت واکسیناسیون جوانان به سرعت بالا رود.هم اکنون واکسن اسپوتنیک لایت در 12 کشور به صورت گسترده تزریق می شود و اثرات مطلوبی در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است.

واکسن اسپوتنیک تولید ایران در حال حاضر تمامی مراحل خود را طی کرده است و برای موسسه گامالیای روسیه ارسال شده است و در حال سپری کردن تست های نهایی به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها