کد خبر: 508766
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۱۱:۵۹:۲۳
| |

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

هزینه 4000 تومانی تبدیل نسخ دستنویس به الکترونیکی در داروخانه‌ها برعهده بیمه‌هاست

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دریافت مبلغ 4000 تومان از سوی داروخانه‌ها بابت نسخه پیچی الکترونیک بیمه شدگان را تخلف و غیرقانونی دانست و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، هزینه تبدیل نسخ دست نویس به الکترونیکی برعهده سازمان های بیمه‌گر است.

هزینه 4000 تومانی تبدیل نسخ دستنویس به الکترونیکی در داروخانه‌ها برعهده بیمه‌هاست
کد خبر: 508766
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۱۱:۵۹:۲۳

اعتمادآنلاین| مصطفی سالاری در سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با موضوع «آینده نگاری منابع مالی تامین اجتماعی» برگزار شد در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا داروخانه ها از کسانی که دفترچه بیمه ندارند، 4000 تومان بابت صدور نسخ دریافت می‌کنند؟ گفت: براساس مصوبه شورای عالی بیمه، هزینه تبدیل نسخه دست نویس به نسخه الکترونیکی توسط سازمان تامین اجتماعی به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود و هزینه‌ای از بیمه شدگان دریافت نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در واقع مصوبه شورای عالی بیمه که در نهم مردادماه به داروخانه ها ابلاغ شده این است که تامین اجتماعی، بیمه سلامت و سایر بیمه ها بابت تبدیل نسخه هایی که الکترونیکی نیست اما داروخانه خودش آن را الکترونیکی می‌کند 4000 تومان بپردازند.

سالاری تاکید کرد: به هیچ وجه هیچ کس حق ندارد بابت این موضوع یک ریال از بیمه شده دریافت کنند. این مبلغ را باید سازمان بیمه گر بپردازد و نه مردم؛ قبل از اینکه مصوبه ابلاغ شود، برخی داروخانه ها خودسرانه رقم 4000 تومان را از مردم دریافت کرده بودند که تخلف حاد و اشکال داری است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد که با این تخلف حتما برخورد می‌شود و اگر مردم مشاهده کردند که داروخانه ای حتی یک ریال درخواست کرد از طریق 1420 به ما گزارش کنند. هزینه این کار بر عهده تامین اجتماعی است و هیچ کس حق ندارد پول اضافی از مردم بگیرند. این اقدام قطعا غیر قانونی است و مکلف به بازگرداندن این مبالغ هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها