دلتا کرونا مازندران را ضربه فنی می کند؟

روند صعودی بیماران کرونایی در مازندران همچنان ادامه دارد و کادر درمانی از این موضوع بسیار نگرانند تا جایی که اظهارکرده اند اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد نمی توانند کنترلی بر این بیماری داشته باشند.

دلتا کرونا مازندران را ضربه فنی می کند؟
کد خبر: 508894
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ۱۱:۵۹:۴۲

اعتمادآنلاین| رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های تخت‌های بیمارستانی بیماران کرونایی تکمیل شده است، گفت: مراکز بستری موقت بیماران کرونایی در شهرهای محتلف در حال راه اندازی است تا با افزایش تعداد مبتلایان، کادر درمان پاسخگوی بیماران باشد.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی با بیان اینکه با افزایش بستری بیماران مبتلا به دلتا کرونا در مازندران، مصرف اکسیژن 5 برابر شده است، افزود: ظرفیت دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان به 3 برابر افزایش یافت.

وی تاکید کرد: سهل انگاری در برابر ویروس کرونا، سبب ابتلا به بیماری و در مواردی نیز موجب مرگ می‌شود، بنابراین ضروری است مردم استان با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا با همت و مشارکت همگانی بتوانیم از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی اظهار کرده ظرف 24 ساعت گذشته تعداد 462 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: ظرف همین مدت تعداد 379 نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون 2576 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد 368 نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

اما معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در استان، گفته با تزریق واکسن کرونا در یک روز به 35 هزار نفر رکورد واکسیناسیون در مازندران شکسته شد.

نادر آهنگر افزوده در هر دقیقه 24 مازندرانی در برابر کووید 19 واکسینه می‌شوند.

وی تصریح کرده هم اکنون گروه سنی در روستاها از 40 سال به بالا واکسینه شدند و در شهرهای بالای 20 هزار خانوار تقریبا از سن 55 سال به بالا در حال دریافت واکسن کرونا هستند.

آهنگر افزوده الویت برای مشاغل پرخطر پارکبان‌ها، خبرنگاران، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، بنادر وفرودگاه است.

آخرین آمار کرونا در بابل

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین ‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر 1151 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر اساس این آمار در 24 ساعت گذشته 224 بیمار جدید بستری و 168 بیمار هم ترخیص شدند و 47 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها