کد خبر: 509264
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۰۹:۰۴:۳۱
| |

استقلال - فولاد در فینال جام حذفی/ تقابل فرهاد و جواد در اصفهان

دو تیم فوتبال استقلال و فولاد خوزستان برای سومین بار در این فصل، در فینال جام حذفی، امروز به مصاف هم می‌روند.

استقلال - فولاد در فینال جام حذفی/ تقابل فرهاد و جواد در اصفهان
کد خبر: 509264
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۰۹:۰۴:۳۱

اعتمادآنلاین| در فینال رقابت‌های جام حذفی فوتبال، دو تیم استقلال و فولاد خوزستان امروز (یک‌شنبه) در ورزشگاه نقش جهان اصفهان ساعت 21:00 روبروی هم صف‌آرایی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، استقلالی‌ها در فصلی که گذشت، با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد و از مدیریت تا کادر فنی با تغییرات زیادی مواجه شد. آبی‌پوشان فصل را با محمود فکری آغاز کردند اما در پایان نیم فصل اول، فکری و کادر فنی‌اش با صلاحدید کادر مدیریت این باشگاه، از کار برکنار شدند و پس از آن فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال برگزیده شد.

آبی‌پوشان جام حذفی را نیز با فرهاد مجیدی آغاز کردند و پیش از پایان فصل بیستم لیگ، مقابل تیم‌های پیکان، ذوب‌آهن و پرسپولیس به پیروزی رسیدند و راهی مرحله نیمه نهایی شدند. با پایان یافتن رقابت‌های لیگ برتر و قرار گرفتن استقلال در جایگاه سوم با 56 امتیاز، این تیم تمام تمرکز خود را معطوف به رقابت‌های جام حذفی کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز موفق شد از سد گل‌گهر سیرجان بگذرند و راهی فینال این مسابقات بشوند.

استقلال و فرهاد مجیدی حساب ویژه‌ای در این مسابقه باز کرده‌اند. همانطور که مشخص است، مجیدی خاطره خوشی از فینال مسابقات جام حذفی به عنوان سرمربی ندارد و در فصل گذشته در همین مرحله از تراکتور شکست خورد و دستش از بالا بردن جام کوتاه ماند و این بار آبی‌پوشان قصد دارند با قهرمانی در این مسابقات، خیال خود را از حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا راحت کنند و پایان خوشی برای خود در این فصل از مسابقات رقم بزنند.

در این مسابقه، محمد دانشگر، سید حسین حسینی و فرهاد مجیدی به علت محرومیت در بازی برابر گل‌گهر سیرجان، محروم هستند و از غایبان شاخص این بازی به حساب می‌آیند اما اتفاقی که شاید خیال استقلالی‌ها را راحت‌تر کند، حضور فرشید اسماعیلی در این بازی است که از وضعیت جسمانی بهتری برخوردار شده است و امکان دارد در ترکیب استقلال استفاده شود.

در مقابل تیم فولاد هم با کش و قوس‌های متفاوتی که در این فصل از مسابفات داشته است، خود را به فینال رقابت‌های جام حذفی رسانده است. شاگردان جواد نکونام در فصل بیستم لیگ برتر با 44 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه ششم جدول به کار خود پایان دادند و پس از رقابت نزدیکی با تیم‌های تراکتور و گل‌گهر داشتند، به نوعی امیدهای خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در رقابت‌های لیگ از دست دادند.

اما این تیم با وجود ناکامی در لیگ، امیدهای خود را در رقابت‌های جام حذفی نگه داشت و پله پله تا فینال این رقابت‌ها بالا آمد. قرمزپوشان خوزستانی در جام حذفی موفق شدند از سد تیم‌های ماشین‌سازی، قشقایی شیراز، سپاهان و ملوان بگذرند. شاید مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی این تیم مقابل شاگردان محرم نوید کیا رقم خورد و فولاد در یک بازی نزدیک و در ضربات پنالتی موفق شد از سد حریف خود بگذرد و پس از آن در نیمه نهایی، تیم ملوان را مغلوب کند و به فینال برسد.

با تمام اتفاقات پیش آمده، بازهم مجیدی و نکونام این بار در فینال جام حذفی به یکدیگر رسیدند و می‌خواهند با پیروزی در این بازی به نوعی با یک تیر چند نشان بزنند. تقابل استقلال و فولاد در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، یک بار با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت و یک بار با پیروزی شاگردان نکونام به پایان رسیده است و این سومین بازی این دو تیم در این فصل از مسابقات است و باید منتظر ماند و دید این تقابل حساس و دیدنی در نهایت به پیروزی کدام تیم ختم می‌شود و چه تیمی به عنوان قهرمان جام حذفی می‌رسد؛ رویای فرهاد مجیدی برای قهرمانی تعبیر می‌شود یا نام جواد نکونام در تاریخ باشگاه فولاد ماندگار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها