مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران:

علیرضا جاوید سرپرست شهرداری تهران شد

رییس شورای شهر تهران از توافق شورا برای سرپرستی علیرضا جاوید برای شهرداری تهران خبر داد.

علیرضا جاوید سرپرست شهرداری تهران شد
کد خبر: 509279
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی چمران پیش از آغاز دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: تصمیم ما این بود که اگر آمدن شهردار جدید به طول نیانجامد، آقای حناچی می تواند به کارش ادامه دهد؛ اما خود ایشان گفتند که اگر حضور شهردار به طول بیانجامد ، مشکل برایم ایجاد می شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با دوستان مشورت کردیم و گفتیم مشخص نیست که چقدر طول بکشد که اقای زاکانی از مجلس رأی بگیرد و بعد وزارت کشور برود و تایید شود.

چمران افزود: تصمیم بر این شد که سرپرست گذاشته شود. بر روی علیرضا جاوید توافق شد که به جای اقای حناچی معرفی و امروز می آیند و برای سرپرستی ایشان رای گرفته می شود و بعد برنامه زاکانی اعلام و سپس رأی گیری خواهد شد.

مهدی چمران همچنین در دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار گفت: امروز گرامیداشت شهید صارمی است که یادآور بزرگداشت کار و حرفه خبرنگاری است. حرفه‌ای که بازگو کننده نظرات مردمی است حرفه ای که باید علاوه بر بازگو کردن نظرات مردمی خبرهای روز به طور کامل به اطلاع مردم برسد و نظرات مردمی نیز به گوش مسوولان برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به دستور کار نخست شورا در این جلسه برای انتخاب سرپرست شهرداری تهران گفت: مقرر بود اگر پروسه آغاز کار ما در شورا و انتخاب شهردار کوتاه باشد نیاز به انتخاب سرپرست نداریم اما با توجه به اینکه برای آقای حناچی ممکن بود کار مشکل باشد و این پروسه انتخاب شهردار نیز دو سه روز بیشتر به طول بینجامد دوستان نظر دادند که سرپرست تعیین شود. تا شهر تهران دارای مسئول باشد. تا شهردار منتخب معلوم شود براین اساس از آقای جاوید درخواست کردیم این مسئولیت را بپذیرد هرچند که مسئولیت مشکلی است اما با لطف ایشان این مسئولیت پذیرفته شد و امیدواریم به عنوان سرپرست ایشان موفق باشند.

وی تاکید کرد: آقای جاوید مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت دارند و سال 1382 وارد شهرداری شدند و پس از آن در مناطق مختلف شهرداری تهران مشغول به کار بودند و در معاونت شهرسازی شهرداری مسئولیت داشتند.

وی تاکید کرد: خودآقای جاوید یکی از گزینه های شهرداری تهران بودند که خودشان انصراف دادند امیدواریم از خدمات ایشان بتوانیم استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه رای گیری برای سرپرستی علیرضا جاوید به عنوان سرپرست شهرداری تهران انجام شد که نهایتا علیرضا جاوید با 21 رای و اکثریت مطلق شورای اسلامی شهر تهران به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد.

همچنین در این جلسه زاکانی گزینه شهرداری تهران نیز برای ارائه برنامه های خود در جلسه حاضر شده است تا در دومین دستور کار این جلسه به ارائه برنامه های خود برای شهرداری تهران بپردازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها