علیرضا زاکانی، نماینده سابق قم و شهردار منتخب تهران:

تهران ام‌القری جهان اسلام است/ تهران را به شهری شایسته انقلاب تبدیل کنیم/ از مردم قم پوزش می‌طلبم/برخی با موضوع کرونا اداری برخورد می کنند/توانایی شهرداری برای ورود به واکسن

منتخب شهرداری تهران با اشاره به اینکه پایتخت ام‌القری جهان اسلام است،‌گفت: کالبد شهر نیاز به تحولات دارد و باید تلاش کنیم با کمک مردم این تحولات را ایجاد کنیم‌، همچنین امیدواریم ازکسانی که نامزد شهرداری تهران بوده‌‌اند برای پیشبرد اهداف شهر مدد بگیریم.

تهران ام‌القری جهان اسلام است/ تهران را به شهری شایسته انقلاب تبدیل کنیم/ از مردم قم پوزش می‌طلبم/برخی با موضوع کرونا اداری برخورد می کنند/توانایی شهرداری برای ورود به واکسن
کد خبر: 509293
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا زاکانی منتخب شهرداری تهران در صحن امروز شورای شهر تهران جهت ارائه برنامه‌های خود حضور یافت و اظهار داشت: تهران ام‌القری جهان اسلام و ستون فقرات نظام اسلامی محسوب می‌شود و توجه به این مسأله بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه عرصه خدمت در شهر تهران فرصت بی‌نظیری برای خدمت به مردم است که در تهران حضور دارند یا به این شهر سفر می‌کنند، گفت: همه ما وظیفه داریم دست به دست هم دهیم و شهر را بسازیم و تهران را آنطور که شایسته انقلاب است تبدیل کنیم.

منتخب شهرداری تهران ادامه داد: از مردم قم پوزش می‌طلبم ولی البته پیگیر مطالبات و مشکلات آنها خواهم بود همچنین از نمایندگان مجلس عذرخواهی می‌کنم که رفیق نیمه‌راه شده و مجبورم از آنها جدا شوم.

زاکانی گفت:‌همچنین از کسانی که نامزد شهرداری تهران بوده‌ام تشکر می‌کنم و امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌های آنها در پیشبرد اهداف شهر و بهبود وضعیت شهر از آنها مدد و کمک بگیریم.

وی خاطرنشان کرد:‌آنچه در شهر اسلامی با نگاه درست مدنظر است عدالت در تقسیم خدمات‌، تأمین آرامش روحی و معنوی، عمران و آبادی است و همه این‌ها باید مورد توجه قرار گیرد چرا که این مسائل سخنان رهبر انقلاب نیز است و همه باید با هم همت کنیم و اقدامات لازم را در شهر انجام دهیم تا تهران الگویی برای جهان اسلام باشد همچنین تلاش کنیم از ساخته‌های گذشته و زحمات قبلی بیفزاییم.

وی با بیان اینکه رویکرد تحولی در شهر تهران ضروری است گفت: تلاش داریم که از ظرفیت‌های فناوری و هوشمندسازی در شهرداری تهران بهره‌مند شویم و با وحدت نظر و انسجام کارها را پیش ببریم.

منتخب شهرداری تهران تأکید کرد:ـ برای اینکه تحقق در اهداف را شاهد باشیم نیازمند هستیم همه مردم به عرصه‌ها ورود کنند تا تحولی بزرگ و کالبدی ایجاد شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: نمونه همکاری مردم در دفاع مقدس بود و اکنون نیاز است که مردم پای کار آیند تا بتوانیم موانع را از پیش‌رو برداریم و به اهداف برسیم.

وی خاطرنشان کرد:‌تهران باید تبدیل به کارخانه مولد باشد و تبدیل به شهری با نشاط شود همچنین کالبد شهر نیاز به تحولات دارد که ما این موضوعات را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در شهرداری تحولات بنیادی را مورد توجه داریم، گفت: شهر باید قابل پیش‌بینی باشد و عدالت و اعتماد عمومی را به همراه داشته باشد و رنگ و روی دیگری ایجاد کنیم. همچنین آرامش در شهر ایجاد شود.

زاکانی از جمله برنامه‌های فوری شهر تهران را زیباسازی منظر شهری، طرح متمرکز لکه‌گیری آسفالت، همسطح‌سازی دریچه‌های آب و فاضلاب به صورت هموار عنوان کرد و گفت: چهره شهر با تکدی‌گری نامناسب شده و شهرداری باید نسبت به آن مسوولیت داشته باشد.

وی با انتقاد از مدیریت کرونا در کشور افزود: باید قرارگاه مقابله با کرونا را مستقر کنیم. برخی با کرونا برخورد اداری می‌کنند و باید با مدل مشارکت مردمی اطلاعات با افزایش دهیم و مبتلایان را کاهش دهیم.

شهردار تهران ادامه داد: در توسعه حمل و نقلی نیازمند حمل و نقل ترکیبی هستیم و باید به تکمیل خطوط مترو و بالا بردن ظرفیت بهره‌مندی از خطوط را پیش ببریم.

زاکانی گفت: شهرداری تهران باید از نهاد خدمت گذار به نهاد اجتماعی تبدیل شود، همچنین باید خدمت به جامعه به بهترین نحو ممکن ارائه شود که مقدمه تحقق این مهم تحول است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها