رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران:

30 تا 40 قلم کالا دارو از مشمولیت ارز ترجیحی خارج شدند/ اعتراض صنایع دارویی به عدم اصلاح قیمت

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: کلیه صنایع دارویی ما نسبت به ثبات قیمت‌گذاری و عدم اصلاح قیمت دارو معترض هستند. در یک ماه اخیر برای حدود 30 تا 40 قلم دارو ارز ارز ترجیحی حذف و مشمول ارز نیمایی شدند.

30 تا 40 قلم کالا دارو از مشمولیت ارز ترجیحی خارج شدند/ اعتراض صنایع دارویی به عدم اصلاح قیمت
کد خبر: 509305
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۰:۴۸:۳۸

اعتمادآنلاین| محمود نجفی عرب در مورد اخباری که پیرامون افزایش قیمت دارو منتشر شده بود اظهار کرد: ممکن است چند قلم دارو با افزایش قیمت مواجه شده باشند ولی اینطور نیست که به طور کلی افزایش قیمت در حوزه دارو داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، وی افزود: کلیه صنایع دارویی ما نسبت به ثبات قیمت‌گذاری و عدم اصلاح قیمت دارو معترض هستند. در یک ماه اخیر برای حدود 30 تا 40 قلم دارو ارز ارز ترجیحی حذف و مشمول ارز نیمایی شدند. به طور طبیعی وقت تغییر قیمت ارز به این شکل به وجود می‌آید باید دارو هم تغییر قیمت دهد که هنوز این اقدام انجام نشده است.

نجفی عرب خاطرنشان کرد: البته در شرایط فعلی که انتقال دولت را پیش رو داریم، موافق نیستیم که چنین افزایش قیمتی اعمال شود. منتظر هستیم که دولت مستقر شود تا بتوانیم استدلالات خود را طرح کنیم.

وی اضافه کرد: کل داروهای OTC از لیست اقلام مشمول ارز ترجیحی خارج شده و ارز نیمایی می‌گیرند. از طرف دیگر دستمزدها افزایش داشته و تورم هم تاثیر گذار است. فقط یک جز دارو که ماده موثر آن است ارز 4200 تومانی می‌گیرد و آن هم فقط مشمول برخی از داروها می‌شود. بنابراین مانند همه کالاهای دیگر در این مورد هم باید افزایش قیمت داده شود وگرنه وضعیت توسعه تولیدکنندگان متوقف می‌شود و آسیب می‌بینند.

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در ادامه تصریح کرد: از ابتدا حرف ما این بود که ارز 4200 تومانی را برای دارو حذف کنید تا وارد گروه کالایی 2 شده و مشمول ارز نیمایی شود. ما به‌التفاوت ارز ترجیحی و ارز نیمایی نیز به انتهای زنجیره برود تا مردم هم دچار مشکل نشوند. اما دوستان این کار را نمی‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها