کد خبر: 509356
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۳:۲۱:۱۷
| |

آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق:

دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری ایران و عراق قطعی است

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری بین ایران و عراق در سال‌های آینده قطعی است.

دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری ایران و عراق قطعی است
کد خبر: 509356
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۳:۲۱:۱۷

اعتمادآنلاین| یحیی آل اسحاق در مورد وضعیت تجارت ایران و عراق گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود بین دو کشور رسیدن به تجارت 20 میلیارد دلاری بین ایران و عراق در سال‌های آینده قطعی است، اما دستیابی به این مهم بستگی به شرایط و اقتضائات دو کشور دارد و با توجه به شرایط شاهد نوساناتی در آمار تجارت بین دو کشور هستیم.

به گزارش فارس، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه تجارت ایران به عراق در برخی سال ها به 12 و حتی 13 میلیارد دلار هم رسیده است، افزود: اگر تجارت سالانه را 12 میلیارد دلار در نظر بگیریم 9 میلیارد دلار آن مربوط به کالاهای عمومی صادراتی توسط بخش خصوصی و 3 میلیارد دلار آن هم مربوط به صادرات برق و انرژی توسط دولت است.

وی گفت: علیرغم شرایط ناشی از کرونا و بعضا مشکلات امنیت در عراق کالاهای صادراتی توسط بخش خصوصی با نوساناتی جزئی به کشور عراق صادر می‌شود و حتی با وجود مشکلات بانکی مشکلی برای صادرات و نقل و انتقالات مالی و پرداخت‌ها وجود ندارد. البته محدودیت‌های بانکی یک مقدار هزینه نقل و انتقال مالی را افزایش می‌دهد، اما در مجموع مشکل خاصی وجود ندارد.

آل اسحاق بیان داشت: اگرچه تجارت ایران با عراق در سال های اخیر از نظر ارزشی بین 8 تا 12 میلیارد دلار است، اما رسیدن به تجارت 20 میلیارد دلاری بین دو کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود کاملا دست یافتنی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها