کد خبر: 509374
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۴:۵۶:۰۰
| |

مهدی چمران خبر داد:

انتخاب خزانه دار و سخنگوی جدید شورای شهر تهران بزودی

رئیس شورای شهر تهران از انتخاب سخنگو و خزانه دار شورا در آینده نزدیک خبر داد.

انتخاب خزانه دار و سخنگوی جدید شورای شهر تهران بزودی
کد خبر: 509374
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۴:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی چمران در پایان دومین جلسه شورای شهر ششم تهران در تشریح آنچه که در این جلسه انجام شد، گفت: به دلیل تصمیمی که روز گذشته اتخاذ شد، با توجه به اینکه ممکن است مراحل اداری انتخاب شهردار و پس از آن گرفتن حکم و تایید از طرف وزارت کشور به طول بیانجامد قرار شد برای شهرداری تهران سرپرست تعیین کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تصور می کردیم اگر این کار زود انجام شود نیاز به سرپرست نیست و شهردار فعلی می تواند کارش را ادامه دهد اما قانونا این کار به طور می انجامد لذا باید سرپرست مشخص می شد، به همین دلیل بحث شد و در نهایت آقای جاوید انتخاب شد.

وی ادامه داد: امروز ایشان به صحن آمدند و به اتفاق آراء به عنوان سرپرست برای شهرداری تهران انتخاب شدند. آقای جاوید با سابقه حدود 18 ساله در شهرداری تهران که از سال 82 کار خود را شروع کردند شخصیت شناخته شده ای برای شهر تهران قلمداد می شوند.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص ارائه برنامه علیرضا زاکانی گفت: آقای زاکانی قبلا برنامه های خود را ارائه کرده بودند و سوال و جواب های چند ساعته ای با اعضا داشتند. امروز نیز مجدد برنامه خلاصه شده ای برای مردم و اعضای شورا ارائه کردند و سوالات مفصل اعضا مطرح و پاسخ داده شد و در نهایت با رای گیری ایشان توانستند با 18 رای به عنوان شهردار شهر تهران انتخاب شوند که برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین روسای کمیسیون ها، خزانه دار و سخنگوی شورا گفت: هر یک از اعضا باید علایق خود به کمیسیون ها را به رئیس شورا ارائه کنند تا رئیس شورا این علایق را جمع بندی و بر اساس اولویت هایی که داده شده کمیسیون ها را تعیین کنند. در مورد خزانه دار در قانون این مورد وجود ندارد در حقیقت قبلا بوده و بعدا حذف شده، ولی طبق روال عموما خزانه دار گذاشته می شود که خزانه دار و سخنگو هم به زودی تعیین خواهد شد.

وی در خصوص موضوع استعفای زاکانی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایشان شهردار منتخب شورا هستند اما نمی توان ایشان را به عنوان شهردار قانونی معرفی کرد، چرا که اولا باید در مجلس برای پذیرش استعفای ایشان رای گیری و استعفا پذیرفته شود و موضوع دیگر اینکه در هیات دولت نیز بخاطر ارتباط تحصیلی و تخصص باید مسئله مورد تایید هیات دولت قرار بگیرد و مصوبه قبلی دولت اصلاح شود تا حکم ایشان از سوی وزارت کشور صادر شود. در حقیقت به همین دلایل هم سرپرست انتخاب کردیم چرا که احساس کردیم این روال مدتی زمان خواهد برد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای دو موضوع آلودگی هوا و ترافیک نیز گفت: هر چه توان داریم برای کاهش این دو معضل بکار می بندیم. البته در این دو موضوع فقط شهرداری دخیل نیست اما شهرداری محور اصلی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها