بلومبرگ:

ایران راه مقابله با تحریم آمریکا را یاد گرفته، احتمالاً احیای برجام امکانپذیر نیست

یک پایگاه تحلیلی گزارش کرد با توجه به این که ایران راههای مقابله با تحریم‌های آمریکا را پیدا کرده است، احتمال احیای توافق هسته‌ای ایران امکانپذیر نیست.

ایران راه مقابله با تحریم آمریکا را یاد گرفته، احتمالاً احیای برجام امکانپذیر نیست
کد خبر: 509457
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۰:۳۶:۱۵

اعتمادآنلاین| پایگاه خبری و تحلیلی «بلومبرگ» گزارش کرد که با توجه به این که ایران راههای مقابله با تحریم‌های ایالات متحده را پیدا کرده است، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با این واقعیت هشداردهنده روبرو است که بازگشت به برجام احتمالاً دیگر امکانپذیر نیست.

به گزارش فارس، این پایگاه تحلیلی سپس به نقل از منابع آگاه از مذاکرات «وین» درباره احیای برجام مدعی شد که مقام‌های آمریکایی پس از آن که چندین ماه گفت‌وگو برای بازگشت به برجام به حصول توافق منجر نشد، هم‌اکنون در حال بازبینی و بررسی گزینه‌های خود هستند.

این منابع آگاه مدعی شدند که گرچه ایالات متحده همچنان خواستار بازگشت سریع به برجام به عنوان مسیری به سوی یک توافق «طولانی‌مدت‌تر و مستحکم‌تر» است اما همچنان تمایل دارد جایگزین‌های دیگر را مورد ارزیابی قرار دهد که این شامل برداشتن گام‌های موقت به سوی کاهش محدود تحریم‌ها در قبال اقدام ایران در متوقف کردن اکثر فعالیت‌های غنی‌سازی است.

ایالات متحده مدعی است که ایران با افزایش سطح غنی‌سازی خود قصد دارد به مواد مورد نیاز برای تولید بمب دست یابد و این در حالی است که مقام‌های جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده اند که برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است و ایران هرگز به دنبال ساخت بمب نبوده و نیست.

«علی واعظ» مدیر پروژه ایران در گروه بحران بین‌المللی با تأکید بر لزوم احیای برجام گفت: «این هرگز کار ساده‌ای نبوده است اما امید بر آن بوده است که دو طرف (ایران و آمریکا) این مسئله را در نظر می‌گرفتند که احیای این توافق همچنان کم‌هزینه‌ترین گزینه است اما دو طرف به دلیل از دست دادن این فرصت طلایی مقصر هستند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها