کد خبر: 509471
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۱:۱۵:۵۸
| |

پامپئو بحران مرزی آمریکا را «معضل امنیت ملی» خواند

وزیر خارجه سابق آمریکا با بیان این که کاخ سفید در مقابله با بحران مرزی شکست خورده، آن را «معضل امنیت ملی» ایالات متحده خواند.

پامپئو بحران مرزی آمریکا را «معضل امنیت ملی» خواند
کد خبر: 509471
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۱:۱۵:۵۸

اعتمادآنلاین| «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با وبسایت خبری «بریت بارت نیوز» بشدت از سیاست مهاجرتی دولت جو بایدن انتقاد کرد.

به گزارش فارس، وی گفت که کاخ سفید در مقابله با بحران مرزی شکست خورده و اکنون قصد دارد محدودیت مهاجران غیرقانونی واجد شرایط اقامت در آمریکا را در مقایسه با سقف تعیین شده از سوی دونالد ترامپ در سال 2020 تا 600 درصد افزایش دهد.

این دیپلمات ارشد سابق آمریکا ادعا کرد که این موضوع فراتر از سیاست مهاجرتی است و به طور مستقیم بر امنیت ایالات متحده تأثیر می‌گذارد.

پامپئو گفت: این یک معضل امنیت ملی است، همانطور که عبور افراد از مرزهای ما و ورودشان به طور غیرقانونی به اینجا یک معضل امنیت ملی است.

وی سپس مدعی شد: آمریکا همیشه مکانی سخاوتمند است. ما تحت قوانین پناهندگی خود از کسانی که مشکلات واقعی دارند و می‌خواهند به آمریکا بیایند و در خطر هستند، استقبال می‌کنیم. اما باید امنیت آمریکا و مرزهای آن را تأمین کنیم و مطمئن شویم که می‌دانیم چه کسی از مرز عبور می‌کند.

پامپئو تعداد افرادی را که به صورت قانونی و غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند «حیرت‌انگیز» خواند و تأکید کرد این افراد از نظر ایجاد خطر برای آمریکایی‌ها، به درستی بررسی نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، دولت بایدن با انتقاد شدید جمهوری‌خواهان به دلیل تغییر بسیاری از سیاست‌های ضد مهاجرتی دوران ترامپ مواجه است؛ اقداماتی که آن‌ها مدعی هستند به بالاترین هجوم مهاجران از آمریکای مرکزی در چند دهه گذشته منجر شده است.

دولت آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد پناهجویانی که اجازه اقامت در آمریکا را دارند از سقف 18000 در دوره ترامپ به 125000 نفر تا سال 2022 است که 45000 نفر بیشتر از تعدادی است که در دولت اوباما تعیین شده بود.

علاوه بر این، بایدن در اولین روز حضورش در دفتر کار خود در کاخ سفید، ممنوعیت اعمال شده از سوی دولت ترامپ برای پذیرش پناهندگان از کشورهایی که «کانون تروریسم» خوانده شده بودند را لغو کرد. اقدامی که وزیر خارجه جنگ‌طلب سابق آمریکا مدعی است خطر امنیت ملی برای ایالات متحده ایجاد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها