کد خبر: 509484
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۱:۵۲:۰۷
| |

 گزارش روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس:

پایگاه‌های موشکی چین سراسر خاک آمریکا را در تیررس دارند

منابع غربی مدعی شده‌اند که سیلوهای هسته‌ای غرب چین دارای موشک‌های دوربردی است که قادرند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهند.

پایگاه‌های موشکی چین سراسر خاک آمریکا را در تیررس دارند
کد خبر: 509484
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۱:۵۲:۰۷

اعتمادآنلاین| روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس دیروز (17 مرداد) نوشت که جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده آن است که چین شبکه گسترده‌ای از پایگاه‌های هسته‌ای ایجاد کرده است. به گفته کارشناسان غربی، سیلوهای موشکی جدید در غرب چین قرار داشته و می‌توانند سراسر آمریکا را هدف قرار دهند.

به گزارش ایرنا، در تصاویر جدید صد سیلوی آماده دیده می‌شود و تعداد این سیلوها پس از تکمیل به 200 عدد خواهد رسید که برابر با نیمی از سیلوهای هسته‌ای آمریکا خواهند بود.

به گفته کارشناسان آمریکایی، این سیلوها قادر به پرتاب موشک‌هایی با برد بیش از 14 هزار کیلومتر بوده و کلاهک‌های هسته‌ای آنها تمامی خاک آمریکا را در تیررس خود خواهند داشت.

این دومین بار است که تصاویر ماهواره‌ای سیلوهای هسته‌ای چین در رسانه‌های غربی منتشر می‌شود.

با وجود تحرکات نظامی واشنگتن و متحدانش در دریای چین جنوبی، وزیر دفاع چین اوایل تیر اعلام کرده بود که کشورش آماده توسعه روابط با ایالات‌ متحده بر اساس احترام متقابل بوده و امیدوار است که عادی‌سازی روابط امکان‌پذیر باشد.

وی فنگخه گفت: طرف چینی آماده است همراه با طرف آمریکایی برای تقویت روابط، حل اختلافات، گسترش همکاری‌ها و توسعه سالم و پایدار روابط چین و ایالات‌متحده بر اساس اصول جلوگیری از درگیری، احترام متقابل، همکاری و سود دوجانبه تلاش کند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر مدعی شده بود که چین تهدیدی برای امنیت ناتو است. وی خواستار یک رویکرد مشترک برای مقابله با چین به عنوان کشوری شد که در تلاش است تا نظام بین‌المللی و ارزش‌های مشترک آمریکا و متحدان واشنگتن را زیر پا بگذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها