کد خبر: 509526
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۴:۳۶:۰۰
| |

چه کسی تشکیلات خودگردان فلسطین را اداره می‌کند؟

برخی منابع ویژه جزئیات سند محرمانه توافق سه‌جانبه آمریکا، تشکیلات خودگردان فلسطین و اشغالگران اسرائیلی را فاش کردند.

چه کسی تشکیلات خودگردان فلسطین را اداره می‌کند؟
کد خبر: 509526
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۴:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| این منابع در گفتگو با روزنامه عربی21 اظهار کردند: یادداشت تفاهم و توافقنامه میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین پس از سفر هادی عمرو، جانشین معاون وزیر خارجه آمریکا در امور فلسطین و رژیم صهیونیستی به منطقه امضا شد و شامل بخش‌های مهمی در رابطه با مردم فلسطین بود.

به گزارش ایسنا، منابع یاد شده که خواستند هویتشان افشا نشود، در گفتگویی انحصاری با عربی21 تاکید کردند: سند یاد شده در تاریخ 14 ژوئیه 2021 امضا شد، این سند نشان می‌دهد که دولت آمریکا نظارت شدیدی را بر رسانه‌های فلسطینی، شیوه‌های آموزشی و ازسرگیری فعالیت کمیته سه جانبه اعمال می‌کند.

منابع مذکور گفتند: توافق شد که کمیته‌ای اسرائیلی-آمریکایی، قانونی مربوط به اسرای فلسطینی را دوباره تدوین و تشکیلات خودگردان فلسطین آن را اجرا کند.

آنها افزودند: این کمیته تشکیلات خودگردان فلسطین را مجبور کرد تا برای بهبود چهره خود در جامعه، تمامی پرونده‌های فساد در این تشکیلات را افشا کند، همچنین این کمیته بر تشکیلات خودگردان نظارت خواهد داشت و درباره این اقدامات تحقیق خواهد کرد.

به گفته منابع یاد شده، از جمله مسایلی که کمیته اسرائیلی-آمریکایی به تشکیلات خودگردان تحمیل کرده، بررسی دقیق اسناد و حساب‌ و کتاب‌های وزارت دارایی فلسطین در رام‌الله توسط شرکت‌های حسابداری و حسابرسی آمریکایی و بین‌المللی از جمله شرکت بین‌المللی "پرایس واتر هاوس" است.

آنها در ادامه گفتند: تشکیلات خودگردان در برابر تصمیم آمریکا برای نظارت بر پیمانکاران و بازداستی‌های زندان‌های امنیتی در کرانه باختری و پیگیری پرونده‌های آنها و اطلاع یافتن از تمامی جزئیات آنها تسلیم شد. از دیگر نشانه‌های گسترش دخالت دولت آمریکا در امور فلسطین این است که، واشنگتن از تشکیلات خودگردان خواسته ظرف سه ماه، تحقیقی موثر و شفاف درباره پرونده ترور نزار بنات، فعال فلسطینی انجام دهد.

همچنین این منابع اظهار کردند: زیاد عمرو، معاون محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدارهای احتمالا هفتگی را با نهادهای داخلی و موسسه‌های جامعه مدنی خواهد داشت تا شکایات آنها را شنیده و به آنها رسیدگی کند، همچنین انتظار می‌رود اشتیه برای پاسخ به سوالات خبرنگاران کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند.

منابع یاد شده اعلام کردند: این سند با افشاگری‌هایش از دخالت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، واقعیت اینکه چه کسی تشکیلات خودگردان را مدیریت می‌کند، نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها