کد خبر: 509582
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۰۸:۳۳:۰۰
| |

فرید سجادی حسینی، بازیگر و کارگردان:

نویسنده نقش مهمی در خلق شخصیت منفی دارد / دلیل ماندگاری نقش‌های منفی خاکستری بودن آن‌هاست / در دنیا هیچ چیز و هیچ کس خوب و بد مطلق نیست!

یک بازیگر و کارگردان سینمای ایران گفت: دلیل اینکه شخصیت‌های منفی بعضی وقت‌ها از کاراکترهای مثبت بیشتر دیده می‌شوند، این است که نویسنده شخصیت‌ها را خلق می‌کند و تا زمانی که روی پرده سینما یا تلویزیون می‌رود. من معتقد هستم اگر شخصیت منفی جذابیت نداشته باشد نمی‌تواند منفی باشد.

نویسنده نقش مهمی در خلق شخصیت منفی دارد / دلیل ماندگاری نقش‌های منفی خاکستری بودن آن‌هاست / در دنیا هیچ چیز و هیچ کس خوب و بد مطلق نیست!
کد خبر: 509582
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۰۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فرید سجادی حسینی، بازیگر و کارگردان در این خصوص که آیا در آثار سینما و تلویزیون شخصیت های منفی که ماندگار شوند داریم یا خیر گفت: ما در خلق شخصیت 3-4 مرحله داریم که به دو مرحله آن نگاه می کنیم اول زمانی است که نویسنده یک اثر را نگارش کرده و شخصیت را طبق تخیل خود خلق کرده است دوم زمانی است که کارگردان و بازیگر شخصیت را با ویژگی های مرتبط با قوه تخیل خود باز آفرینی می کنند. و در کنار این عوامل افرادی مانند طراحان لباس، گریم و.... در ماندگاری بازیگر با شخصیت منفی نیز نقش دارند. اگر شخصیت از مراحل اولیه با قانون جلو رود و بتواند نقش را به درستی ایفا کند دیگر دلیلی وجود ندارد که ماندگار نشود.

به گزارش برنا، او در ادامه و در این خصوص که آیا نقش منفی برایش جذابیت دارد یا خیر بیان کرد:بله برای من جذابیت دارد. در پاسخ به این سوال که گفتید شخصیت ها اکثرا خاکستری شده اند می خواهم بگویم من هم چنین چیزی را قبول دارم یعنی شخصیت مطلق سیاه یا سفید نیست و می توان گفت منفی هستند منتها اگر یک یا دو گرایش مثبت در آن بازیگر دیده شود معنی اش این نیست که کامل از منفی مطلق در آمده است.

بازیگر «فروشنده» در پاسخ به این سوال که دلیل اینکه شخصیت های منفی بعضی وقت ها از کاراکتر های مثبت بیشتر دیده می شوند چیست تصریح کرد: دلیل آن فقط از لحظه ای شروع می شود که نویسنده شخصیت ها را خلق می کند و تا زمانی که روی پرده سینما یا تلویزیون می رود. من معتقد هستم اگر شخصیت منفی جذابیت نداشته باشد نمی تواند منفی باشد.

سجادی حسینی در این خصوص که چرا نقش ها اکثرا خاکستری شده اند خاطرنشان کرد: به این دلیل که انسان به طور مطلق یزید نیست. بالاخره رگه هایی از انسانیت در افراد وجود دارد یا اینکه نمی توان گفت افراد مطلق مثبت هستند چرا که با رئالیسم جهانی مطابقت ندارد و در واقعیت نیز چنین نیست.

فرید سجادی حسینی در پاسخ به این سوال که در جشنواره های داخلی به بازیگران نقش منفی جایزه نداده اند آیا در حال حاضر نیز همین گونه است یا خیر اظهار کرد: خیر، من شاهد بوده ام که به بازیگران نقش منفی جایزه داده شده است منتها این شخصیت های منفی بیشتر خاکستری بوده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها