کد خبر: 509647
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۱۱:۳۷:۴۶
| |

کرونا، اضطراب و افسردگی در کودکان و جوانان را به سطح هشدار رساند

بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده توسط دانشگاه «کلگری» کانادا، درصد «هشدار دهنده ای» از کودکان و جوانان در سطح جهان با عوارض روحی و روانی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-19 مواجه شده اند.

کرونا، اضطراب و افسردگی در کودکان و جوانان را به سطح هشدار رساند
کد خبر: 509647
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۱۱:۳۷:۴۶

اعتمادآنلاین| بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده توسط دانشگاه «کلگری» کانادا، از هر چهار نفر در سنین جوانی، یک نفر علائم بالینی شدید افسردگی و یک نفر از هر پنج جوان، علائم اضطراب شدید را تجربه می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، این تجزیه و تحلیل گسترده که بر اساس نتایج 29 مطالعه (16 مطالعه از شرق آسیا، چهار مورد از اروپا، شش مورد از آمریکای شمالی، دو مورد از آمریکای مرکزی و جنوبی و یک مورد از خاورمیانه) جمع‌آوری شده و در مجله پزشکی آمریکایی «جاما پدیتریکز» (JAMA Pediatrics) منتشر شده است با مشارکت 80 هزار و 879 فرد جوان از سراسر جهان تهیه شده است.

این بررسی نشان می‌دهد که علائم افسردگی و اضطراب در کودکان و نوجوانان در مقایسه با دوران پیش از همه‌گیری، دو برابر شده است.

«نیکول راسین» روانشناس بالینی و از اعضای گروه روانشناسی دانشگاه کلگری تاکید می‌کند: گذشته از برآوردهای انجام شده، مسئله هشدارآمیزتر، تشدید علائم افسردگی و اضطراب با گذشت زمان است که نباید دست کم گرفته شود.

«شِری مدیگان» از دیگر محققان این گزارش معتقد است: با افزایش اعمال محدودیت‌ها، نشانه‌های افسردگی و اضطراب نیز افزایش می‌یابند. این مسئله ثابت شده که شرایط انزوای اجتماعی، دوری از دوستان و روال عادی مدرسه و همچنین دوری از تعاملات اجتماعی برای کودکان بسیار سخت شده است.

راسین نیز می‌افزاید: هنگامی که وارد نوجوانی می‌شوید، خود را از اعضای خانواده متمایز می‌کنید و همسالان شما مهمترین منبع حمایت اجتماعی شما می‌شوند، بنابراین شرایط تحمیل شده ناشی از شیوع ویروس کرونا و از دست دادن این موقعیت برای بسیاری از نوجوانان شوکه کننده بود.

نادین دوریس، یکی از مدیران کل وزارت بهداشت بریتانیا در امور سلامت روان می‌گوید: با بازگشت بسیاری از کودکان به مدرسه، بسیار مهم است که ما به مراقبت از سلامت روان آن‌ها ادامه دهیم و با هرگونه حس بی‌اطمینانی یا نگرانی کمک‌شان کنیم.

آسیب‌های روانی ناشی از شرایط قرنطینه، تعطیلی مراکز تفریحی، تعطیلی مدارس، نبود ارتباط با جامعه دوستان و همسالان، حضور افراد خانواده در کنار هم در ساعات طولانی، مشکلات آموزش آنلاین، کاهش تحرک و فعالیت بدنی و … تأثیرات منفی فراوانی بر نوجوانان داشته به طوری که شاهد درجات مختلفی از افسردگی در نوجوانان در کشورهای مختلف جهان هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها