ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

واشنگتن تهدیدات در افغانستان را روزانه ارزیابی می‌کند

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: ایالات متحده برای تعیین وضعیت کارکنان در سفارت کابل، تهدیدات در افغانستان را روزانه ارزیابی می‌کند.

واشنگتن تهدیدات در افغانستان را روزانه ارزیابی می‌کند
کد خبر: 509725
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۰۷:۴۵:۵۱

اعتمادآنلاین| ند پرایس در کنفرانس خبری سه شنبه شب گفت: بدیهی است که یک محیط امنیتی چالش برانگیز [در اطراف سفارت در کابل] است. برای ما راحت بود که کارکنان بیشتری در آنجا حضور داشته باشند، اما ما در حال ارزیابی تهدیدات به صورت روزانه هستیم.

به گزارش ایرنا، پرایس در ادامه افزود: سفارت آمریکا در کابل با واشنگتن در تماس است و اکثر افراد ارشد وزارت خارجه در تماس منظم با همکاران ما در شورای امنیت ملی در کاخ سفید هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در مورد پیشروی های اخیر طالبان نیز گفت: این تصور که حملات مداوم طالبان در افغانستان قابل توقف نیست، دور از واقعیت است.

پرایس افزود، با وجود دستاوردهای اخیر طالبان ، نیروهای امنیتی دولت افغانستان هنوز بالغ بر 300 هزار نفر هستند که از نیروهای طالبان و علاوه بر حمایت ایالات متحده و سایر سازمان های بین المللی بیشتر هستند.

پرایس همچنین در مورد افزایش خشونت در افغانستان گفت: میزان خشونت در افغانستان در بحبوحه تهاجم مداوم طالبان غیرقابل قبول است و بر خلاف تعهدات این گروه تحت توافقنامه 2020 با آمریکا است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها