کد خبر: 509733
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۰۸:۱۱:۵۶
| |

آمریکا:

چین باید مثل روسیه در گفت‌وگوی ثبات استراتژیک شرکت کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، چین باید در رایزنی‌ها بر سر عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای همچون روسیه مشارکت داشته باشد.

چین باید مثل روسیه در گفت‌وگوی ثبات استراتژیک شرکت کند
کد خبر: 509733
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۰۸:۱۱:۵۶

اعتمادآنلاین| ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: ما معتقدیم مهم است که به نفع همه باشد که قدرت‌های هسته‌ای با یکدیگر صحبت کنند، ما مستقیماً در گفتگوی عدم اشاعه شرکت کنیم تا در مورد کاهش خطرات هسته‌ای و جلوگیری از محاسبات اشتباه بحث کنیم. ما پکن را تشویق میکنیم که در مورد اقدامات عملی برای کاهش خطرات بی‌ثبات‌کننده رقابتهای تسلیحاتی و درگیری با ما همکاری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: البته وندی شرمن، معاون وزیر خارجه به تازگی یک دور مذاکرات ثبات استراتژیک با روسیه داشت. و این مهم است که قدرتهای هسته‌ای که البته چین هم در میان آنهاست، برای گفتگو و مذاکرات حرفه‌ای، با تمرکز دقیق روی کاهش خطر این تسلیحات استقبال کند.

در جریان نشست 16 ژوئن در ژنو، روسای جمهوری آمریکا و روسیه برای از سرگیری مذاکرات ثبات استراتژیک که زمینه کنترل تسلیحاتی در آینده را فراهم میکند، توافق کردند. علاوه بر این، جو بایدن و ولادیمیر پوتین بار دیگر به این اصل که یک جنگ هسته‌ای پیروز ندارد و نباید چنین جنگی وجود داشته باشد، متعهد شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها