کد خبر: 509848
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۱۲:۵۵:۲۲
| |

تماس سئول با پیونگ‌یانگ برای روز دوم بی‌پاسخ ماند

کره شمالی برای دومین روز متوالی، تماس‌های روزانه‌ای را که از طریق خط نظامی بین کره جنوبی و شمالی برقرار می‌شد، بی‌پاسخ گذاشت

تماس سئول با پیونگ‌یانگ برای روز دوم بی‌پاسخ ماند
کد خبر: 509848
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۱۲:۵۵:۲۲

اعتمادآنلاین| مقام‌های نظامی کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که کره شمالی برای دومین روز پیاپی، تماس‌های تلفنی روزانه‌‌‌ای را که از طریق خط نظامی بین دو کُره برقرار می‌شد، بی‌پاسخ گذاشت.

به گزارش فارس و بنا بر گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، کره شمالی در حالی از دادن پاسخ به تماس‌های تلفنی کره جنوبی امتناع ورزیده است که پیش از این به سئول در خصوص ادامه برگزاری رزمایش نظامی مشترک با ایالات متحده در شبه‌ جزیره کره هشدار داده بود.

طبق این گزارش، طبق گفته مقام‌های کره جنوبی، تماس‌ها از طریق دفتر رابط بین دو کره و کانال‌های ارتباطی نظامی در مناطق مرزی شرقی و غربی در ساعت 09:00 صبح به وقت محلی پس از آن بی‌پاسخ ماند که کره شمای از بعدازظهر روز سه‌شنبه شروع به قطع تماس‌های منظم خود کرد.

روز گذشته نیز خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقام‌های نظامی کره جنوبی گزارش کرده بود که در پی اعلام تصمیم سئول و واشنگتن برای برگزاری رزمایش مشترک علیرغم هشدارهای پیونگ‌یانگ، همسایه شمالی تماسی که هر روز از طریق خط نظامی بین دو کره برقرار می‌شد را بی‌پاسخ گذاشت.

پیش‌تر و بعد از این که واشنگتن و سئول بی‌توجه به هشدارهای پیونگ‌یانگ اعلام کردند رزمایش مشترک سالانه خود را برگزاری می‌کنند، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی هشدار داد، کره جنوبی و آمریکا با تهدید امنیتی جدی‌تر مواجه خواهند شد.

کره شمالی این رزمایش را اقدامی «خصمانه‌» خوانده و هشدار داده بود که به گفت‌وگوهای دو کره آسیب می‌رساند. با این حال و به رغم ادعای سئول در خصوص تلاش برای بهبود روابط با پیونگ‌یانگ، کره جنوبی و ایالات متحده از روز گذشته آموزش‌های مقدماتی را برای تمرینات بزرگتر و شبیه‌سازی شده رایانه‌ای که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است، آغاز کردند.

رویترز در تحلیلی نوشته بود واکنش کره شمالی به این رزمایش‌ها تهدیدی برای تلاش‌های «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی برای بازگشایی دفتر ارتباطی مشترک دو کره است که پیونگ‌یانگ سال گذشته منفجر کرد و همچنین تهدیدی برای برگزاری اجلاس سران به عنوان بخشی از تلاش‌ها به منظور احیای روابط است.

ایالات متحده حدود 28 هزار و 500 نظامی را در کره جنوبی به عنوان میراث جنگ کره در سالهای 1950-1953 مستقر کرده است، جنگی که با آتش‌بس پایان یافت و نه با صلح و شبه‌جزیره کره را در وضعیت فنی جنگی رها کرد.

این رزمایش‌ها در سال‌های اخیر به منظور تسهیل مذاکرات با هدف از بین بردن برنامه‌های اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ در مقابل لغو تحریم‌های آمریکا کاهش یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها