کد خبر: 509859
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۱۴:۰۰:۳۵
| |

افزایش قیمت نفت با افزایش تقاضا برای سوخت در آمریکا

به دنبال بروز نشانه هایی از بالا رفتن تقاضا برای سوخت در آمریکا علی رغم افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

افزایش قیمت نفت با افزایش تقاضا برای سوخت در آمریکا
کد خبر: 509859
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۱۴:۰۰:۳۵

اعتمادآنلاین| به دنبال بروز نشانه هایی از بالا رفتن تقاضا برای سوخت در آمریکا علی رغم افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش فارس، هر بشکه نفت برنت با 15 سنت افزایش 70.78 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 10 سنت افزایش 68.39 دلار معامله شده بود.

هر دو شاخص نفتی روز دوشنبه 2.5 درصد از ارزش خود را از دست داده بودند و هفته گذشته بیشترین کاهش در ماه را ثبت کردند.

جیم ریتربوش، تحلیلگر بازار گفت: « پیش بینی نوسانات کوتاه مدت قیمت ها با توجه به فرایند سخت پیش بینی تأثیر نوع دلتا بر تقاضای جهانی نفت به ویژه در کشورهایی مانند چین که شفافیت داده ها بسیار کمتر از ایالات متحده است، بسیار دشوار شده است.»

شیوع سریع نوع دلتای کرونا، مبتلایان و موارد بستری در آمریکا را به بالاترین تعداد در 6 ماه گذشته رسانده است.

با این حال اداره اطلاعات انرژی آمریکا در پیش بینی ماهانه خود اعلام کرد رشد فرصت های شغلی و افزایش حمل و نقل مصرف سوخت بالا رفته است.

انتظار می رود مصرف انرژی در آمریکا به طور متوسط به 8.8 میلیون بشکه در روز برسد که 8 میلیون بشکه در روز بیش از سال 2020 است. اما هنوز مصرف بنزین در آمریکا کمتر از سطح سال 2019 است .

آمارهای اولیه نشان میدهد ذخایر نفت خام و بنزین و دیگر محصولات سوختی آمریکا احتمالا هفته گذشته کاهش یافته و ذخایر بنزین چهارمین هفته کاهشی را ثبت کرده است.

به گفته دو منبع آگاه در بازار با اشاره به ارقام موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 6 آگوست 816 هزار بشکه کاهش یافت.

آمارهای رسمی دولتی هم اواخر امروز منتشر می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها