کد خبر: 510063
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۱۲:۰۳:۰۰
| |

نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو:

ایران معمولا در المپیک ها همین وضعیت المپیک 2020 را دارد/ المپیک لندن را باید کنار گذاشت

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو، گفت: نتایج ما بهتر از کشورهای همسایه بود اما می‌دانیم برای موفقیت در رویدادهای مهم آینده از جمله بازی‌های آسیایی هانگژو، بیشتر کار کنیم.

ایران معمولا در المپیک ها همین وضعیت المپیک 2020 را دارد/ المپیک لندن را باید کنار گذاشت
کد خبر: 510063
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نصراله سجادی، در گفت‌وگویی در خصوص بازی‌های المپیک توکیو، اظهار داشت: المپیک در این دوره نسبت به دوره‌های قبل یک استثنا بود که با یک‌سال تاخیر هم برگزار شد. این اولین دوره المپیک بود که تماشاگر نداشت و هیجان لازم برای ورزشکاران و بینندگان تلویزیونی دیده نمی‌شد.

به گزارش ایرنا؛، وی افزود: در هیچ سالنی بیشتر از 200 نفر حضور نداشتند که بیشتر آنها هم تماشا می‌کردند. موضوع دوم بحث میزبان بود که همه مسائل میزبانی‌اش خوب بود، به جز حمل‌ونقل که تا روز آخر نیز این مشکل وجود داشت.

سجادی عنوان کرد: وضعیت مدال‌آوری کاروان ایران نسبت به کشورهای همسایه و جهان اسلام خوب بود. المپیک لندن را باید کنار گذاشت چراکه اتفاقات زیادی در آن رخ داد. ما معمولا در المپیک ها همین وضعیت را داریم و بین دو تا سه طلا گرفته‌ایم. در هشت دوره هم اصلا مدال طلا کسب نکردیم.

وی ادامه داد: در 17 دوره از مجموع 32 دوره برگزاری بازی‌های المپیک شرکت کرده‌ایم. در این 17 دوره مشخص است که چه تعداد مدال کسب شده و از 24 مدال طلا بیشترین سهم برای کشتی است و در مجموع در 6 رشته طلا گرفته‌ایم. ما سه طلا از مجموع 24 طلا را قبل از پیروزی انقلاب گرفتیم و مابقی برای بعد از انقلاب بوده است. بانوان ما بیشترین تعداد حضور در یک دوره را در این دوره داشته‌اند و می‌توان به این نکات توجه و براساس آن برنامه‌ریزی کرد. اگر بخواهیم صرفاً مدال را ببینیم، بازی‌های 2020 توکیو بعد از المپیک 2012 لندن به لحاظ مرغوبیت در رده دوم بوده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: تفاوت کاروان ایران نسبت به دوره‌های قبلی این بود که 2 رشته تیراندازی و کاراته به مدال آوران ما اضافه شد.

وی گفت: بانوان ما تعداد بیشتری نسبت به دوره‌های قبلی بودند که چند نفر آنان در آستانه کسب مدال قرار گرفتند.

سجادی با بیان اینکه ورزش ایران پتانسیل بالایی دارد، افزود: باید خیلی بیشتر کار و تلاش کنیم. باید بدانیم که ورزش قهرمانی، سرمایه گذاری و زیرساخت می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه سال آینده بازی‌های آسایی هانگژو را در پیش داریم، عنوان کرد: قطعا با تعداد بسیار بیشتری ورزشکار در این رویداد حضور خواهیم یافت. حتما نسبت به جاکارتا که 99 ورزشکار خانم داشتیم در هانگژو این تعداد افزایش می‌یابد. بانوان می‌توانند سهم زیادی در مدال آوری داشته باشند به طور مثال برای کاروان ژاپن در المپیک توکیو، 65 درصد مدال‌ها توسط بانوان آنها کسب شد و ما نیز می‌توانیم در این زمینه پیشرفت کنیم.

سجادی تصریح کرد: در فرصت کوتاه تا بازی‌های آسیایی باید توانمان را بالا برده و با برنامه‌ریزی خوب و تامین منابع مورد نیاز، به دنبال موفقیت باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها