پنتاگون:

فعالیت امنیتی نیروهای ما در برخی مراکز در کابل ادامه دارد

پنتاگون جمعه شب اعلام کرد که به رغم پیشروی های طالبان، نیروهای آمریکایی به تأمین امنیت در کابل، فرودگاه بین المللی حامد کرزی و سفارت ایالات متحده ادامه می دهند.

فعالیت امنیتی نیروهای ما در برخی مراکز در کابل ادامه دارد
کد خبر: 510114
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۷:۱۳:۲۶

اعتمادآنلاین| جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در کنفرانس خبری گفت: جابه جایی نیروهای نظامی که دیروز اعلام شد امروز نیز در حال انجام است، سه گردان در حال آماده شدن برای حرکت از مکان های خود در منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی آمریکا به کابل هستند.

به گزارش ایرنا، کربی در ادامه افزود: بقیه نیروها نیز طی چند روز آینده اعزام خواهند شد و من انتظار دارم که تا پایان تعطیلات آخر هفته، بخش اعظم 3000 نفر در محل مورد نظر مستقر شوند.

سخنگوی پنتاگون خاطر نشان کرد، هواپیماها از پرسنل غیرنظامی پشتیبانی خواهند کرد و فرماندهی ترابری ایالات متحده در حال کار روی برنامه های خود و دستیابی به راه حل ها با فرماندهی سنتکام برای حمایت از این ماموریت است.

کربی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی برآن‌که آیا هنوز طالبان به مذاکرات علاقه مند هستند، گفت: من فکر می کنم این سوالی است که باید رهبران طالبان به آن پاسخ دهند، آنها قبلا در مذاکرات دوحه شرکت کرده بودند و جواب آن‌که آیا هنوز آنان علاقه مند به مذاکرات هستند، سوالی است که آنان باید جواب دهند.

آمریکا همزمان با پیشروی طالبان در افغانستان در پی خروج بسیاری از کارکنان سفارت خود در کابل است و برای خروج این افراد سه هزار نیرو به این کشور اعزام می کند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در واشنگتن همزمان با پیشروی نیروهای طالبان در افغانستان اعلام کرد کارکنانی را که قصد داریم از افغانستان خارج کنیم از افرادی هستند که به تداوم ماموریتشان در آنجا نیازی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال گفت: سفارت آمریکا در افغانستان همچنان باز است و ما به حضور دیپلماتیک خود در افغانستان ادامه خواهیم داد.

به گفته وی، نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل برای تخلیه کارمندان سفارت و مترجمان مستقر خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها