کد خبر: 510136
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۷:۵۱:۵۸
| |

سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته:

طلای المپیک حق کاراته ایران بود / از بانوان انتظار بیشتری داشتیم

رئیس فدراسیون کاراته با بیان اینکه پس از جلسه هفته جاری و بررسی نتایج درباره کادر فنی بانوان تصمیم گیری می کنیم، گفت: طلای گنج زاده حق کاراته ایران بود.

طلای المپیک حق کاراته ایران بود / از بانوان انتظار بیشتری داشتیم
کد خبر: 510136
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۷:۵۱:۵۸

اعتمادآنلاین| سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته درباره ارزیابی خود از عملکرد کاراته ایران در المپیک‌ توکیو، اظهار کرد: ابتدا جا دارد از جامعه بزرگ ورزش و مخصوصا رشته اصیل و نجیب کاراته قدردانی کنم که همیشه از تیم های ملی حمایت کردند و با انرژی های مثبت و دعاهای خود حامی نمایندگان ایران بودند. هر چند بدشانسی های بزرگی برای کاراته ایران در مسیر حضور در المپیک بوجود آمد.

به گزارش ایسنا، رییس فدراسیون کاراته، افزود: ذبیح الله پورشیب امتیازهای کافی را برای حضور در المپیک کسب کرده بود اما قانون فدراسیون جهانی مبنی بر اینکه از هر وزن فقط یک نماینده از هر کشور می تواند در المپیک حاضر شود، باعث شد میدان المپیک از یکی از فنی ترین و سریعترین کاراته کاهای جهان محروم شود.

وی خاطرنشان کرد: بهمن عسگری نیز به عنوان یکی از با اخلاق ترین، نجیب ترین و فنی ترین کاراته کاهای جهان، سال ها زحمت کشید که به المپیک برسد و در نهایت در اقتدار و در اوج توانست به عنوان نفر نخست رنکینگ صاحب کسب سهمیه المپیک شود اما یک اشتباه سهوی باعث شد فرصت ارزشمند حضور در المپیک را از دست بدهد. او قطعا یکی از شانس های مسلم کسب مدال طلا برای کاراته ایران در المپیک بود.

طباطبایی ادامه داد: در بخش دختران نیز رزیتا علیپور با بدشانسی نتوانست به سهمیه المپیک برسد و با کمترین اختلاف امتیاز نتوانست المپیکی شود، در حالی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ظرفیت مدال آوری برای ایران در المپیک را دارا بود. در بخش کاتا نیز صادقی و شهرجردی تا فینال رقابت های پاریس صعود کردند اما با بدشانسی به سهمیه المپیک نرسیدند.

رییس فدراسیون کاراته، با تاکید بر اینکه هر ثانیه و هر لحظه رشته ای مثل کاراته در رویدادهای رنکینگ یا المپیک سرنوشت ساز است، گفت: ورزشکاری که بتواند از لحظه ها بیشترین استفاده کند را به پیروزی می رسد. به اعتقاد بنده سارا بهمنیار در المپیک خیلی خوب جنگید، حریف قهرمان جهان را برد اما در ادامه مسیر نتوانست مانند رقبا از لحظات بهتر استفاده کند.

وی ادامه داد: حمیده عباسعلی یکی از زحمت کش ترین ورزشکاران کاراته بانوان ایران است. او سال گذشته شدیدا آسیب دید و عمل جراحی انجام داد که باعث شد روزهای سختی را سپری کند. او در توکیو خوب ظاهر شد و موفق شد قهرمان المپیک را از پیش رو بردارد اما مصدومیت مانع این شد که بتواند کارش را تمام کند. او شایسته حضور در فینال بود اما مصدومیت مانع این اتفاق شد. در مجموع المپیک جنگ لحظه ها و ثانیه هاست، سجاد گنج زاده فرزند کاراته ایران توانست با درایت و تیزهوشی که در المپیک از خود نشان داد و برنامه ریزی بسیار خوب خود و کادر فنی موفق شد به مدال طلای المپیک برسد و این مدال با ارزش را به نام خود و کاراته ایران ثبت کند. کاراته ایران می توانست با نمایندگان بیشتری در توکیو حاضر شود و موفقیت های بیشتری را کسب کند، حق کاراته ایران از این رویداد حداقل یک مدال طلا بود که خدا را شکر بدست آمد.

طباطبایی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتقادها نسبت به عملکرد کادر فنی بانوان در این رقابت ها، گفت: به هر حال تجربه حضور بانوان در میادین بین المللی از آقایان کمتر است. حق حمیده عباسعلی حضور در فینال بود اما نتوانست از ثانیه ها استفاده کند. اینکه این ورزشکار در چه شرایطی قرار داشت و چه عواملی در باخت او دخیل بود، بحث مفصلی است که نمی خواهم به آن وارد شوم اما حضور یک بانوی محجبه در این آوردگاه بزرگ برای کاراته بانوان ایران و در مجموع ورزش ایران غنیمت بود. در بحث نتیجه حق ما بیشتر از این بود اما بانوان ما به نتیجه لازم نرسیدند.

رییس فدراسیون کاراته، درباره احتمال تغییر کادر فنی بانوان، خاطرنشان کرد: هفته پیش رو با هدف ارزیابی نتایج تیم ملی جلسه ای را برگزار می کنیم و ارزیابی دقیقی از عملکرد کاراته کاها خواهیم داشت. باید نقاط ضعف را پوشش دهیم و نقاط قوت را تقویت کنیم تا برای رقابت های آینده مخصوصا مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا به بهترین نتایج برسیم. فعلا برنامه ای برای تغییر کادر فنی بانوان نداریم و این موضوع به برگزاری جلسه ارزیابی بستگی دارد. قطعا از تیم بانوان توقع بیشتری داشتیم چرا که ظرفیت ما بیشتر از این بود. حق بهمنیار و عباسعلی کسب مدال المپیک بود اما انتظاری که داشتیم برآورده نشد. پس از برگزاری جلسه بهترین تصمیم که به نفع کاراته بانوان باشد را اتخاذ می کنیم.

وی با تمجید از عملکرد سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته مردان و دیگر اعضای کادر فنی، گفت: سجاد گنج زاده بهترین عملکرد را داشت و به شهرام هروی و دیگر نفراتی که پشت مدال طلای گنج زاده بودند خدا قوت می گویم.

طباطبایی درباره انتقاد حسن روحانی مربی تیم ملی کاراته مردان از اینکه همراه تیم به توکیو اعزام نشده است، گفت: کمیته ملی المپیک برای هر ورزشکار تعداد مشخصی همراه در نظر گرفته بود و قرار بر این بود که حداقل نفرات همراه را به توکیو اعزام کنیم. شهرام هروی با شایستگی نماینده بسیار خوب کادر فنی تیم ملی در المپیک‌ بود و خدا را شکر نتیجه خوبی حاصل شد.

وی درباره اعتراض مسئولان فدراسیون کاراته عربستان به مدال طلای سجاد گنج زاده، خاطرنشان کرد: این موضوع بحث پیچیده و مفصلی است و ترجیح می دهم درباره آن صحبت نکنم اما سجاد ورزشکار عربستان را تحت فشار گذاشت که او مرتکب این حرکت غیرورزشی شد. مطمئن باشید اگر گنج زاده بیهوش نمی شد و به مبارزه اش ادامه می داد قطعا حریف عربستانی را شکست می داد.

طباطبایی در پایان گفت: از همه اهالی کاراته، پیشکسوتان، وزارت ورزش و کمیته المپیک قدردانی می کنم. از اصحاب رسانه نیز که همواره از کاراته حمایت داشته و دارند تشکر ویژه دارم. امیدوارم با ادامه این حمایت ها باز هم شاهد افتخارآفرینی کاراته ایران در رویدادهای بین المللی باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها