کد خبر: 510156
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۸:۴۵:۵۰
| |

نخستین گروه نظامیان آمریکا شب گذشته وارد فرودگاه کابل شدند

رسانه‌های افغانستان اعلام کردند که نخستین گروه از نظامیان آمریکایی شب گذشته با یک پرواز وارد فرودگاه کابل پایتخت افغانستان شد.

نخستین گروه نظامیان آمریکا شب گذشته وارد فرودگاه کابل شدند
کد خبر: 510156
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۸:۴۵:۵۰

اعتمادآنلاین| یک منبع نزدیک به عبدالله عبدالله امروز شنبه در صفحه فیسبوک خود نوشت که هواپیمای حامل این نیروها شب گذشته در فرودگاه کابل بر زمین نشست و قرار است برای خروج امن اتباع آمریکایی و همکاران افغان آنها از افغانستان همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، این منبع نوشته است که قرار است شمار این نیروها تا پایان هفته به 3 هزار نفر برسد و انگلیس نیز اعلام کرده است که حدود 600 نظامی خود را برای خروج اتباع انگلیسی به کابل اعزام می کنند و شمار کارمندان سفارت خود را در کابل به کمترین تعداد کاهش می دهند.

رسانه ها در افغانستان به نقل از منابع غربی نوشته اند تعداد کارمندان سفارت‌های آلمان، انگلیس و آمریکا در پایین ترین سطح ممکن در کابل می رسد و کشورهای هلند و نروژ نیز گفته اند که تمام کارمندان خود را از افغانستان خارج و سفارت های خود را تعطیل می کنند.

پیشروی سریع و غیر قابل پیش بینی گروه طالبان و تسلیم شدن اکثر استانها بدون جنگ به طالبان نه تنها دولت افغانستان بلکه کشورهای حامی دولت افغانستان از جمله آمریکا و انگلیس را نیز غافل گیر کرده است.

گروه طالبان طی یک هفته گذشته حدود 16 استان افغانستان را بطور کامل تصرف کردند و اکنون نیز جنگ در استان لوگر در جنوب کابل پایتخت جریان دارد و اگر طالبان موفق شوند این استان را بطور کامل پاکسازی کنند، به دروازه کابل می رسند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها