کد خبر: 510199
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۰:۵۵:۰۰
| |

قطعه‌ای لُری برنده جایزه‌ای جهانی شد/ «رارا» نوای ادوار کهن لرستان است

«رارا» قطعه‌ای از یک آلبوم موسیقی محلی با همین نام است. این آلبوم شامل 7 قطعه از بهترین قطعات موسیقی لرستان، 4 قطعه با کلام و 3 قطعه بی کلام اثر هنرمند لرستانی «مسلم علیپور» نوازنده کمانچه، خواننده و آهنگساز است.

قطعه‌ای لُری برنده جایزه‌ای جهانی شد/ «رارا» نوای ادوار کهن لرستان است
کد خبر: 510199
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۰:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «رارا» نام قطعه موسیقی لری به آهنگسازی «مسلم علیپور» است که توانست در رقابت جهانی موسیقی «گلوبال موزیک اواردز» مقام دوم و مدال نقره را از آن خود کند.

به گزارش فارس، «رارا» قطعه‌ای از یک آلبوم موسیقی محلی با همین نام است. این آلبوم شامل 7 قطعه از بهترین قطعات موسیقی لرستان، 4 قطعه با کلام و 3 قطعه بی کلام اثر هنرمند لرستانی «مسلم علیپور» نوازنده کمانچه، خواننده و آهنگساز است.

وی در مورد چگونگی شرکت در این رویداد جهانی گفت: این قطعه را تقریبا یک ماه پیش از طریق کمپانی «شید رکوردز» برای رویداد جهانی «گلوبال موزیک اواردز»(جوایز جهانی موسیقی) ارسال کردم و اکنون رسماً به من اطلاع دادند که برنده این رویداد شدم و اسامی برندگان نیز متعاقباً در سایت رسمی این رویداد جهانی منتشر شد.

علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس اضافه کرد: من به مدت 5 سال بر روی این پروژه کار کردم، این قطعات واقعیت مردمی را نشان می‌دهد که همراه با موسیقی به دنیا می‌آیند و از دنیا می‌روند. به نوعی خواستم با این آلبوم نقش و کارکرد کم نظیر موسیقی مقامی لرستان از لحظه تولد تا مرگ را در زندگی زاگرس نشینان به تصویر بکشم.

این خواننده و نوازنده موسیقی در مورد قابلیت این اثر توضیح داد: این قطعه حتی می‌توانست مدال طلا را به خودش اختصاص بدهد، به خاطر اینکه می‌توان گفت قدمت آهنگ خیلی زیاد است و به ادوار کهن لرستان بازمی‌گردد و ما این اثر کهن را به گونه‌ای در تلفیق با موسیقی امروزی و ارکستراسیون مدرن به شکل و شمایلی شنیدنی‌تر برای نسل امروز، بازسازی و به روز کردیم.

علیپور در مورد وضعیت و شرایط کاری و اقتصادی خود در این روزهای کرونایی که نه کنسرتی هست و نه اجرایی، خاطر نشان کرد: ما در این روزهای کرونایی فقط آموزش موسیقی برایمان مانده است، چون کنسرت که منبع اصلی درآمدمان محسوب می‌شود، به دلیل بحران کرونا کاملاً تعطیل شده، علاوه بر آن حالا شرایط به گونه‌ای مهیا شده تا برویم سراغ ضبط آثاری که چند سال به فکرش بودیم وانجام ندادیم را به پایان می رسانیم.

وی در پایان با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر ایران و جهان گفت: این روزها خیلی تلخ شده است، بعضی اوقات هر کاری که می‌خواهم شروع کنم بعد از چند ساعت کار به نتیجه‌ای نمی‌رسم و به خانه بر می‌گردم و دلیل این است که هیچ کدام دل و دماغی برای کار کردن نداریم، همه اش نگران شرایط کرونا و وضعیت مالی برای گذران زندگیمان هستیم. امیدوارم روزهای خوب برگردد و بتوانیم باز هم با اجرای کنسرت دل همه مردم را شاد کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها