کد خبر: 510227
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۲:۰۹:۲۱
| |

کانادا در کنار انگلیس و آمریکا به افغانستان نیروی نظامی می‌فرستد

کانادا قصد دارد در کنار انگلیس و آمریکا برای محافظت و خروج شهروندانش از خاک افغانستان، به این کشور نیرو اعزام کند.

کانادا در کنار انگلیس و آمریکا به افغانستان نیروی نظامی می‌فرستد
کد خبر: 510227
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۲:۰۹:۲۱

اعتمادآنلاین| ارتش کانادا نیز قصد دارد در کنار انگلیس و آمریکا، به افغانستان نیروی نظامی اعزام کند تا شهروندان خود را از این کشور خارج کند.

به گزارش فارس به نوشته نشریه «نیوز ویک»، در پی افزایش متصرفات طالبان در افغانستان به حدود دو سوم مساحت این کشور، ارتش کانادا قصد دارد شماری نیرو به منطقه اعزام کند.

یک فرد مطلع که نمی‌خواست نامش فاش شود در این‌باره گفت، هدف از اعزام نیروهای ویژه ارتش کانادا به افغانستان، خارج کردن کارکنان سفارت و شهروندان کانادایی از این کشور است.

با این حال این فرد مطلع درخصوص تعداد نیروهای کانادایی که قرار است به افغانستان اعزام شوند جزئیاتی ارائه نکرد.

از سوی دیگر، روز پنجشنبه «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای گفت حدوداً ششصد سرباز انگلیسی برای کمک به خروج شهروندان این کشور از افغانستان، عازم خواهند شد.

آمریکایی‌ها نیز اعلام کرده‌اند سه هزار نیروی نظامی را به فرودگاه کابل می‌فرستند تا امنیت شهروندان آمریکایی و کارکنان سفارت آمریکا را تضمین کنند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ضمن ابراز نگرانی از سرعت پیشروی طالبان گفت: «اولین مسئولیت ما همواره محافظت از ایمنی و امنیت شهروندانمان در افغانستان و دیگر نقاط جهان است».

او مدعی شد: «قرار نیست [افغانستان] را ترک کنیم. قرار نیست تخلیه‌ای صورت گیرد. این یک خروج تمام‌عیار نیست بلکه کاهش ابعاد حضور غیرنظامی ما است».

با این حال نشریه آمریکایی پالتیکو نوشته، منابعی خبر داده‌اند که با نزدیک شدن طالبان به کابل، آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلی کامل سفارت خود است.

این نشریه نوشت، حملات گسترده طالبان باعث به زانو در آمدن دولت افغانستان شده است و پنتاگون در حال برنامه‌ریزی برای خروج کامل هیئت آمریکایی از کابل است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها