سی ان ان گزارش داد:

آمریکا درصدد توافقی با قطر برای میزبانی از هزاران افغانستانی

شبکه آمریکایی سی ان ان مدعی شد که دولت « جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکایی در صدد دستیابی به توافقی با قطر است تا این کشور از هزاران افغانستانی و خانواده آنها که به آمریکایی ها در دوران اشغال کمک کرده اند و اکنون در صدد فرار از کشورشان به دلیل بحرانی شدن اوضاع امنیتی هستند، میزبانی کند.

آمریکا درصدد توافقی با قطر برای میزبانی از هزاران افغانستانی
کد خبر: 510253
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۳:۵۸:۳۴

اعتمادآنلاین| سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه از گفت وگوهای جاری بین آمریکا و قطر فاش کرد، تعداد احتمالی افغان هایی که قطر باید از آنها میزبانی کند 8 هزار تن است.


به گزارش ایرنا، این شبکه آمریکایی در عین حال خاطرنشان کرد که تاکنون قطر و آمریکا این توافق را امضا نکرده اند.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سی ان ان گفته است: همه گزینه های ممکن و کافی را بررسی می کنیم، اما درخواستی از افغان ها برای دریافت ویزای مهاجرت خاص به کشور سومی دریافت نکرده ایم.


منبع سی ان ان تاکید کرد: در صورت امضای توافق با قطر انتظار می رود اولین گروه متشکل از یک تا دو هزار افغانستانی بزودی وارد دوحه شوند.


این شبکه آمریکایی نوشت: دولت بایدن سرگرم بررسی استفاده از کشوری ثالث برای دریافت درخواست ویزای افغانستانی ها بوده و پنتاگون روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد بزودی یکهزار نفر به قطر فرستاده می شوند و در روزهای آینده این روند ادامه می یابد.


آنتونی بلینکن هم روز پنجشنبه گذشته با همتای قطری خود گفت وگو و وزارت خارجه آمریکا هم از قطر برای حمایت از تلاش هایش به منظور افزایش امنیت و سلامتی شهروندان افغان تشکر کرد.


سی ان ان نوشت که انتظار می رود وزیر دفاع قطر برای گفت وگوهای بیشتر هفته آینده به واشنگتن سفر کند اما سفارت قطر در پاسخ به درخواست این شبکه در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها