احتمال تشکیل قریب‌الوقوع دولت لبنان

پس از کش‌وقوس‌های فراوان و عدم توافق احزاب لبنانی بر سر انتخاب اعضای کابینه، رئیس‌جمهور لبنان از احتمال تشکیل قریب‌الوقوع کابینه در این کشور خبر داد.

احتمال تشکیل قریب‌الوقوع دولت لبنان
کد خبر: 510259
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۴:۲۳:۲۷

اعتمادآنلاین| «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، ظهر امروز (شنبه)، در دیدار با گروهی از جوانان در کاخ بعبدا (کاخ ریاست جمهوری) درباره مسائل مختلف این کشور سخن گفت.

به گزارش فارس و به نق از پایگاه خبری «النشره»، میشل عون گفت: «اولین بار نیست که لبنان سختی‌های بزرگ را پشت سر می‌گذارد؛ اما من مصمم هستم و این تصمیم ثابت من است که تمام مسئولیت‌هایم را در مواجهه با این سختی‌ها متحمل شوم؛ فرقی هم نمی‌کند این موانع چقدر بزرگ باشند و برخی برای فرار از وظایف اخلاقی و قانونی خود در قبال مردم کشورشان چه بهانه‌های واهی را دستاویز قرار دهند».

رئیس‌جمهور لبنان ادامه داد:‌ «از آن زمان که وظایف قانونی‌ام را برعهده گرفتم، آشکار بود که هر گونه موضع یا تصمیم اصلاحی که اتخاذ می‌کردیم، با موانع بسیاری مواجه می‌شد و هدف آن چیزی جزء چوب لای چرخ گذاشتن نبود که اهداف آن نیز اکنون برای همه در کشور و جهان نخ‌نما شده است».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به مردم لبنان اطمینان خاطر داد و بیان کرد: «مسیر تشکیل دولت قابل حرکت است».

او در عین حال ابراز امیدواری کرد که «دود سفید (نشانه صلح) به زودی نمایان شود و دولتی تشکیل شود که از پس این بار سنگین در مواجهه با بحران تلمبارشده برآید و رضایت لبنانی‌ها را برانگیزد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها