جاستین ترودو احتمالا امروز انتخابات زودهنگام اعلام می‌کند

نخست وزیر کانادا امروز (یکشنبه) به سکونتگاه فرماندار کل رفته و انتظار میرود پارلمان را منحل کرده و انتخابات پارلمانی زودهنگام اعلام کند.

جاستین ترودو احتمالا امروز انتخابات زودهنگام اعلام می‌کند
کد خبر: 510344
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ۰۹:۵۰:۴۴

اعتمادآنلاین| این تحولات در شرایطی انجام میشود که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تلاش دارد روی کشورش سرمایه گذاری کرده و آن را به یکی از کشورهای کاملا واکسینه شده تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برنامه ترودو نشان میدهد که او صبح امروز به وقت محلی نزد فرماندار کل خواهد رفت که سمت کاملا نمادینی به عنوان نماینده الیزابت دوم در جایگاه رئیس کشور را دارد. یک منبع مطلع به آسوشیتدپرس گفت که او زمان انتخابات را برای 20 سپتامبر اعلام میکند.

ترودو تلاش دارد تا اکثریت کرسی های پارلمانی را بعد از آنکه حزب لیبرالش نتوانست دو سال پیش به آن برسد و برای تصویب لوایح عمدتا به اپوزیسیون متکی بود، به دست آورد.

خبر برگزاری انتخابات در شرایطی منتشر میشود که کانادا در بحبوحه موج چهارم موارد ابتلا به کروناست. محبوبیت ترودو نسبت به گذشته کاهش داشته اما مدیریت کرونایی دولتش به چشم موفقیت دیده میشود. رسوایی های متعدد در کنار انتظارات بالا به جایگاه ترودو لطمه زده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها